mandag 26. januar 2009

Rund pute

Rund pute

Den hang i epletreet til nyttår, men nå er den fullført, ei rund pute til lesekroken i barnerommet. Puta er heklet med heklenål nr. 4,5 i diverse garnrester, mest ullgarn, men også litt bomullsgarn. Jeg begynte med ni halvstaver og heklet de to rundingene fra midten og utover. Jeg la ut ni masker per omgang til passe størrelse. Det grønne feltet er heklet rett uten økninger. Rundingene heklet jeg sammen med kjedemasker, enkelt og greit. Ingen montering. Fordelen med å hekle framfor å strikke, er at det er enkelt å feste tråder underveis, og tådendene ligger inni puta.

Her har ungene lekt

Inspirasjonen til puta var ungenes garnhaug etter noen timers gøy med garn! Fargene var jo fine, så jeg tok tak i en og en tråd i ganske tilfeldig rekkefølge og heklet så langt jeg kom med den før jeg fortsatte med en ny tråd. Morsom hekling, men med mange prosjekter samtidig hender det at det tar tid å fullføre likevel.

4 kommentarer:

  1. Den var veldig fin! Minner meg om min barndom og en "puff" som farmor på Lista hadde! Skjønner at jeg må få lært meg å hekle etter hvert!

    SvarSlett
  2. Kjempeartig!
    Godt forklart, og det beste av alt, 4.5 er den største heklenåla mi :-)

    SvarSlett
  3. gleder meg til og strikke sån pute
    det var godt forklart også :)

    SvarSlett
  4. Kjempefin! Hvor har du fått tak i så stor og rund innerpute?

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin