mandag 30. mars 2009

Grytekluter og ei veske

Disse gryteklutene fant jeg da jeg besøkte søstra mi. Hyggelig å se at gamle strikke- og heklesaker er i bruk. Den lille grytekluten er det forresten ikke meg som har heklet, den kommer hjemmefra, og er ekte 70-talls. Tok den med på bilde for å minne meg selv på at et par slike kan jeg lage. Den er heklet i halvstaver og hull, tror jeg, mønsteret er sydd på etterpå. Fin syns jeg.
Den grønnrutete grytekluten er heklet med fire tråder, og så har jeg vekslet på hvilke jeg har heklet med.
Kan godt lage forskjellige grytekluter som likevel er par. En i en vanskelig teknik, og en helt enkel som tv-strikking.

Veska var en julegave ei gang, strikket i dobbelt to-tråds Sjølingstadgarn og tovet.
Kusina mi kommenterte veska, hun kunne tenke seg ei slik ei. Nå er veska dokumentert, garn har jeg mer av også, så kanskje det blir ei veske til som ligner?

2 kommentarer:

  1. Så nydelig veske og herlige blomster du har laget! Koslig blogg du har!

    SvarSlett
  2. Så utrolig mye fint du lager! Jeg er glad jeg kom over bloggen din, her har jeg funnet mye inspirasjon!

    God påske!
    Mvh Liv

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin