fredag 6. mars 2009

Lilla jakke i Tiur

Lilla jakke i Tiur

Endelig ble den lilla jakka ferdig. Jakka er strikket i Tiur fra Dale. Garnet er en blanding av mohair og ull, og plagg i Tiur blir utrolig varme, lette og behagelige. Har strikket flere barnehagegensere av garnet, og de holder seg godt, er slitesterke og nuppefrie. Dessverre produseres ikke garnet lenger.

Oppskriften jeg brukte er fra Garnstudio, men jeg strikket lange ermer. Tror også jeg forlenget den litt. Jakka ble liggende veldig lenge før jeg monterte den helt ferdig, jeg prøvde den nemlig da bare et erme var montert og ble veldig skuffet, det rettstrikkede feltet fungerte ikke, det boblet! Det burde vært strikket med et nummer mindre pinner. Men jeg dampet jakka da den var helt ferdig montert, og den ble ganske mye bedre enn jeg fryktet. Tror nok jakka blir mye brukt, deilig farge også.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med kjempeflott jakke! Nydelig farge og fin fasong! Synes jeg skimter et flott kjede av ullkuler også...:-)

    SvarSlett
  2. Synes det ble en flott jakke! Ser ut til å passe perfekt! Har ikke strikket i Tiur før, men har 1kg i lageret mitt som jeg gleder meg til å bruke. Bor ikke langt fra Fabrikkutsalget på Høie som av og til har kg's-pakker med Dalegarn til hundre kroner. Kommer nesten aldri hjem derfra uten garn. Ha en god helg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin