lørdag 25. april 2009

Denne må på pinnene igjen

Mille

Ikke alle strikkeplagg blir så bra som man ser for seg at det skal bli. Fant en modell av denne genseren i en strikkebutikk. Litt kort syntes jeg, så jeg strikket den litt lenger, og litt langt bærestykke, så jeg strikket det et par riller kortere. Jeg er fornøyd med lengden, og jeg er fornøyd med garnet Duo. Garnet er tynt, så det tok tid å strikke, men det er behagelig på kroppen. Men halsåpningen ble ikke bra! Den ble altfor åpen. Så når jeg får ånden skal genseren på pinnene igjen, og forlenges med to tre riller. Kanskje får den lenger ermer også.

Her er resten av mitt tynne, tynne garn. Spunnet på Henrichsens Uldspinneri. Har ingen umiddelbare planer for det, men på sikt blir det kanskje noen flere gensere til meg selv.

Samling av tynt garn

2 kommentarer:

  1. Nydelig topp, men jeg er enig i at halsringningen ble for vid. Hva med en liten heklekant øverst da?

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin