lørdag 23. mai 2009

Gøy med ull og barn

Kardet ull og håndtein

Jeg vil ha ull! sa femåringen. Da fikk han jo det, for det mangler ikke på ull og garn i huset, og han satte fornøyd igang med å lage tråd.

Ull, håndtein og tråd

Det første han gjorde var å dra ulla i småbiter og å blande fargene. Så begynte han å tvinne ulla. Resultatet ble en ganske tykk tråd. Da fant vi fram håndteinen, og med litt hjelp laget han denne fine tråden med morsomme fargeskiftninger:

Håndspunnet tråd

Det er gøy å ha selvstendige og utprøvende unger i hus, jeg hadde ikke kommet på å blande ulla på den måten selv.

Og når han først var i gang, så nøstet han likegodt opp masse garn for meg også:

Garnvinne og nøstemaskin

Takk for all respons på det forrige innlegget mitt, kjempehyggelig! Det blir to puter.
Jeg fullførte de to siste lappene i går, og har endevendt garnlageret mitt på jakt etter et passende garn i riktig lillafarge. Jeg tror jeg fant noe som kan brukes, så dette blir bra.

7 kommentarer:

  1. Tusen takk for besoek paa bloggen min. Flink 5 aaring du har! De har stadig gode ideer og paafunn synes jeg!

    SvarSlett
  2. Så lurt å tvinne ulla til en fin tråd! Flink gutt du har :)

    SvarSlett
  3. Ja, ull har du vel nok av. Så kreativt av femåringen å blande fargene. De tenker ofte litt annerledes enn oss voksne. Ha en fin uke! Putene dine blir forresten kjempefine!

    SvarSlett
  4. Herlig når barna vil være med. Så utrolig mange flotte ting du har lagd, og så mange flotte fargerike bilder. Putene kommer til å bli kjempefine. Nydelige farger

    SvarSlett
  5. Så flink hjelper du har! Rutene i innlegget under var flotte, kommer til å bli kjempefine puter.

    SvarSlett
  6. Så kjekt at den lille ville hjelpe til! En skal begynne tidlig...
    Ha en fin helg, i morgen er det fredag!

    SvarSlett
  7. Så flink en 5-åring du har. Ha en fortsatt fin pinse :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin