mandag 15. juni 2009

En hekla hatt det blir flere av

Heklehatt

To tråder å feste og ferdig. Sånn montering liker jeg!
Jeg har gjort et forsøk på denne hatten før, da endte det med lue. Denne gangen leste jeg mønsteret før jeg heklet, og selv om jeg ikke fulge det slavisk denne gangen heller, ble det jo en hatt.
Hatten er heklet med heklenål nummer 3, garnet jeg brukte var Panduro. Det skal jeg ikke hekle mer i, liker best garn som ikke deler seg, men mykt ble det.
Hatten er til niåringens tunika, rosa er ikke meg. Men jeg likte hatten, og langt nedi ei garnkiste fant jeg noe dongrigarn jeg ei gang hadde noen helt andre planer for. Nå skal det bli hagehatter av dongrigarnet til småen og meg.

Dongrigarn

Her er fire av helgas turhåndarbeid, tunikaen, hatten, ukas bestemor og noe så kjedelig som en klut. Fullførte et par lommertøfler og en gryteklut, men det holdt å montere to tråder i dag. Kommer sterkere tilbake.

Feriehåndarbeid

3 kommentarer:

  1. Er imponert over hvor mye du har fått gjort i løpet av helga! Hatten var stilig!

    SvarSlett
  2. Det var endel det på en helg...Flott hatt med skikkelig sommer-farge!Falt virkelig i smak her...Ha en flott dag videre..Hilsen fra sørlandet

    SvarSlett
  3. Her var det mye spennende - men falt mest for den garnkurven din jeg! Den var stilig =D

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin