torsdag 4. juni 2009

En uhøytidelig konkurranse

Nesten helt ferdig tunika

Denne skal blogges igjen i løpet av helga - og da skal den være ferdig!

Jeg sliter med å bli ferdig med åttitalstunikaen. Det nærmer seg, men nå er det hundre tråder som skal festes og ganske mange masker som skal plukkes opp til ermer og hals, det er ikke det morsomste jeg vet. Derfor lager jeg en uhøytidelig konkurranse for å motivere meg selv til å få den ferdig. Håper jeg får en fornøyd niåring i helga.

Tar du utfordringen? Hvis du har et strikke- eller hekletøy som du gjerne skulle ha avsluttet, så heng deg på, så motiverer vi hverandre.

Hvis du legger en kommentar her lager jeg ei lenke til prosjektet ditt. Spennende å se om noen henger seg på.

Disse har tatt utfordringen hittil:
Thorunn som skal montere lommetøfler og babysokker.
Nunne skal strikke sitteunderlag og kanskje montere lappeteppe.
Krøllemikkel skal strikke ferdig sokker.
Lille Rosin vil også strikke sokker.
May-Lill strikker topp og sokker.
Filisi skal fullføre sokker.
Solveig skal strikke ferdig et sjal.
Shygirl skal gjøre ferdig ei ullbukse, et par barnelester og en calorimetry.
Manne skal montere genser.
Be-ty skal også montere genser.
Iris skal gjøre ferdig jakke.
Kari skal hekle ferdig et lappeteppe.

Dessuten er det et par til på Hobbyboden som har meldt seg på, og jammen har vi ikke en liten heiagjeng også. Så morsomt at dere kastet dere rundt og ble med:-)
Følg med på bloggene. Innen søndag kveld skal vi være ferdige.

7 kommentarer:

  1. Jeg har (heldigvis?) ingen strikketøy som skulle vært avsluttet, men jeg ønsker deg lykke til med å gjøre den ferdig. Den kommer til å bli kjempefin:-) Ta en sjokoladebit for hver tiende tråd du fester, så skal du se det går fort unna:-)

    SvarSlett
  2. Okei da - jeg er med... Utfordringer liker jeg :-D
    Men siden hovedoppgaven denne helga blir båtpuss - melder jeg på noen mindre prosjekter: Montering av et par lommetøfler og et par babysokker!

    SvarSlett
  3. Jeg strikker nytt sitteunderlag...
    Skal lage det ferdig så fort jeg kan, sjøl om jeg nå hadde begynt å sy sammen et lappeteppe.... vi får se, kanskje begge deler blir ferdig i løpet av helga? Jeg prøver....

    SvarSlett
  4. Kanskje en anledning til å få strikket ferdig kanten på sjalet mitt! Det er så utrolig mange masker. Vel, vel - får la de andre prosjektene vente. Blir med jeg!

    SvarSlett
  5. Tunikaen blir fin den, lykke til!

    Holder bare på med kjappe småprosjekter selv akkurat nå, så da nøyer jeg meg med å heie på dere fra sidelinjen. Ha en god helg!

    SvarSlett
  6. Jeg er med, men trenger motivasjon. Er derfor å titter meg rundt!
    Lykke til, til alle som er med!

    SvarSlett
  7. Jeg er med! Trådfestingorama på en liten ulldress.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin