tirsdag 23. juni 2009

Hullete sokker skal bli som nye

Hullete sokker

Jeg er inne i en sokkestim for tida, så jeg må bare strikke i vei før jeg blir lei. Av erfaring vet jeg at det ikke blir så mange sokker før jeg må over på mer spennende ting. I høst strikket jeg to par sokker til meg selv. Hva slags garn det var husker jeg ikke lenger, ellers ville jeg kommet med en advarsel. Jeg var så fornøyd med mine brune sokker, strikket på pinner nummer 2,5, men det gikk hull første dagen jeg brukte dem. Kjedelig!

Men nå skal de repareres. Skaftet blir jo ikke hullete så lett, så det skal få leve videre (dessuten er det så kjedelig å strikke...). Foten må strikkes på nytt. Jeg satser på at tysk Online sokkegarn holder ei stund.

Sokk til reparasjon

Jeg plukket opp masker i enden av skaftet og klippet av den hullete foten. Deretter er det bare å strikke en ny fot. Fortsettelse følger.

6 kommentarer:

  1. Ja, huff, det blir ofte fort hull, men nå blir de som nye. Stå på! Jeg skal også snart strikke sokker, gleder meg faktisk - skal prøve et mønster fra Drops. Jeg følger med på utviklingen...må bare jobbe litt med UFO`er først....

    SvarSlett
  2. Så flot at du reparerer! Jeg bruker også å gjøre det, man sparer seg jo en del strikking.
    Ha ein fin St. Hans!

    SvarSlett
  3. Tar av meg hatten for at du vil reparere isteden for å kaste..Mye godt håndarbeide i en reparasjonsstund..God St.Hans.hilsen fra sørlandet

    SvarSlett
  4. Det må ha vært et elendig sokkegarn. Du er sprek som reparerer - det er fryktelig kjedelig synes jeg. Jeg er faktisk også inne i en sokkestim for tiden - det går bare ikke så fort mellom alle "bestemødrene".

    SvarSlett
  5. *håper eg aldri opplever noko slikt* eg hater å strikke sokker:) Eller, ein sokk kan eg godt strikke, men to er litt i meste laget for meg.

    Eg synest det er stort av deg å reparere!

    SvarSlett
  6. Så flott da! Kjedelig når sokkene holder så dårlig :(

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin