søndag 14. juni 2009

Optimist

Skal bli tunika

Denne tunikaen strikker jeg på nå. Den strikkes i Schachenmayr nomotta Rheuma Thermal Wolle som er et utrolig mykt og deilig ullgarn. Jeg bare måtte prøve det. Det er veldig tynt og det går sakte framover, selv om jeg strikker på pinner nummer fem. Strengt tatt trenger jeg den vel ikke før på sensommeren heller.

Denne helga er jeg utenbys. Vi har kjørt langt og lenge, og som den optimisten jeg er pakket jeg med meg tre hekletøy og tre strikketøy. Jeg hadde vel egentlig klart meg med tunikaen, men jeg må jo ha noe å variere med. Har fått fullført et par småtterier også. Når jeg kommer hjem til stoppenål og kamerakabel, blir det vist fram også.

5 kommentarer:

  1. Jeg tar også med meg "for mye" håndarbeid på tur. Men tenkt deg alternativet; å bli sittende uten håndarbeid mens det klør i fingrene. Huff det vil jeg ikke oppleve så da drasser jeg heller med meg litt unødvendig mye.
    Stå på med tunikaen, det er sikkert verdt strevet!
    Datteren min har forresten makramedilla for tiden. Fikk meg armbånd på fredag, men det røk desverre i dag.... Men hun lager gladelig et nytt:)

    SvarSlett
  2. Lekkert!
    Ellers er lange bilturer mindre lange når et håndarbeid eller to er med :-)

    SvarSlett
  3. Klart man må ha med flere prosjekter slik at man kan variere.

    SvarSlett
  4. Veldig delikat farge. Skal bli spennende å se det ferdige resultatet, etter hvert.
    Ønsker deg ei fin, fin uke :-)
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  5. Sånn ensfarget glattstrikk vokse utrolig sakte, godt med litt annet å variere med da.

    Ha en god uke!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin