torsdag 9. juli 2009

Sokker uten hull

Det er igrunnen ingenting spesielt med disse sokkene, nettet er jo fullt av flotte sokker om dagen, den ene mer kunstferdig enn den andre. Men de er fullført, varme og uten hull. Jeg beholdt skaftet på de hullete sokkene og strikket ny fot. De er strikket på den måten jeg har lært å strikke sokker, med hæl og rund fot. Jeg liker godt ribb oppe på foten, det gir god passform.

Småen valgte garnet sist han var med i en garnbutikk, jeg ville nok valgt et garn med klarere fargeskift, men Online er godt å strikke med og behagelig rett på foten. Jeg har strikket på pinner nummer 2,5, men kunne nok godt opp til 3.

Annette har gitt meg en utfordring, og jeg skal prøve å svare etter beste evne.
Fire ting jeg har gjort i dag:
Vært på jobb, spist middag, tatt bilde av mine nye sokker og surfet litt.
Fire ting på min “to do-list”:
Henge opp en klesvask, rydde litt, dra på besøk og vanne blomster (inne, ute regner det).
Fire “guilty pleasures”:
Et nytt interiørblad, ei god bok, "kafeole" og selvfølgelig et morsomt strikketøy.
Fire tilfeldige og rare fakta om meg:
Jeg lærte å strikke av faren min, sløyd var det faget jeg likte best på barneskolen, samler på ting som kan komme til nytte (for eksempel gamle beltespennner), vant min første Narniabok i Barnetimens leserbrevkonkurranse da jeg var ti, jeg skrev en forsvarstale for huggormen.

Og nå utfordrer jeg deg også.

4 kommentarer:

  1. Så smart det er å beholde skaftet, det er jo så kjedelig å strikke det!! :-) Sokkene ble veldig fine.

    SvarSlett
  2. Så smart å strikke nye føtter på sokkene! For en utfordring, jeg tar den med meg til bloggen.

    SvarSlett
  3. Hei, har fulgt din veldig gode forklaring på å knyte makramearmbånd, og nå har jeg lagt ut et innlegg med linker til deg :-) Takk for god oppskrift!

    SvarSlett
  4. Veldig grei måte å få nye sokker på i en fei. Synes garnet var kjempefint jeg, likte veldig godt fargene.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin