onsdag 1. juli 2009

Strikkemål er ikke dumt

Jeg har god erfaring med å sette noen strikkemål. Av mine nyttårsforsett som ble hengt til spott og spe i epletreet i vinter, har jeg fullført flere! Nå har jeg sikkert vært litt for ambisiøs, men jeg har meldt meg på en konkurranse. Før 1. desember skal dette fullføres:

Hekling:
Et lilla vårskjerf
Ei sommerlig lue
Alpelue
Skjerf
Votter
Pannebånd
Grytekluter og kluter i bomullsgarn
Bikini

Strikking:
En brun tunika i deilig tynt ullgarn
Vesten Mille som må ha noen runder til rundt halsen før jeg kan bruke den
En eldgammel genser i fritidsgarn (overtatt etter søstra mi)
To par gjestetøfler
Ei grusomt stygg oransje og brun jakke (som kanskje kan strikkes om til noe annet?)
Ei omstrikka jakke
En pose med diverse sokkegarn.
En pose Daletta som skal bli barnevotter og restegenser til meg selv
En pose Alpakka som skal bli genser til meg selv
Diverse tretrådsgarn til selbuvotter/mønstervotter

Selvfølgelig blir jeg ikke ferdig med alle prosjektene, men mange blir det. Her er noen av dem, til spott og spe (ja, bare le).

Ufullførte prosjekter

1. Sokk, 2. Denne begynner å ligne noe, 3. Dongrigarn, 4. Skal bli tunika, 5. Mille, 6. Lilla vårsjal, 7. Restegarn Daletta 1172, 8. Bomullsgarn, 9. Utslitt jakke, 10. Sjølingstadgarn, 11. Stripesokk, 12. Feriehåndarbeid, 13. Sokk til reparasjon

12 kommentarer:

  1. Dette klarer du!!
    Vi får heie hverandre fram ;)

    SvarSlett
  2. Hei hei!
    Her var det da mange flotte og spennende prosjekter!!
    Jeg lærte noe nytt her nemlig å plukke opp masker før man klipper av for å strikke ny fot på sokker. SMART!!

    SvarSlett
  3. Oj, det var lang liste! Men så mange flotte ting du får ferdig da! Jeg synes det er lurt å sette seg noen mål:-) Lykke til! Hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlett
  4. Jøss, det var litt av en liste. Og nei, jeg ler ikke, jeg har også en lang liste, men har ingen planer om å legge den ut, nei :) men du er flink som setter deg mål og tar tak i ufo'ene

    SvarSlett
  5. Syns du er flink! Klart du blir ferdig!!!
    Lykke til.

    SvarSlett
  6. Aiaiai! Det var ikke lite, jeg ønsker deg av hele mitt hjerte lykke til, masse flott du lager da:-D

    SvarSlett
  7. Lykke til! Er imponert over alt du har tenkt å rekke. Vi er mange som har flere ting på pinnene samtidig. Det er lett å bli fristet til nye ting også, når man surfer rundt på nettet.

    SvarSlett
  8. Imponerende mål :-) Min liste hadde nok blitt like lang (om ikke lenger), men jeg har ikke meldt meg på noen konkurranse! Jeg fortsetter bare å state på nye prosjekter så lista kan bli enda lenger ;-) Ønsker deg en flott sommer videre!

    SvarSlett
  9. Hei og takk for bloggtips!! Må også si jeg er imponert over listen din over strikkemål!

    SvarSlett
  10. Jeg er sikker på at du rekker de fleste.
    Ha en fin sommer :-)

    SvarSlett
  11. Sjøllingstadgarn har jeg også som mål om å få brukt opp - jeg kjøpte et kilo sommeret for to år siden. Men jeg har bare 100 gram av hver farge, så her må det bli striper.

    SvarSlett
  12. Det der med å sette seg strikkemål høres fornuftig ut. Og så syns jeg du er flink og som gjennomfører!
    Jeg sitter her og blir forundret over meg selv, jeg synes din garnrester ser mer spennende ut enn mine. Ja, med DET garnet, og DE fargene kunne jeg.......
    Jeg er håpløs!
    Kos deg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin