torsdag 20. august 2009

Det går sakte framover

Det går framover med kjolen min, sakte, sakte, men den skal jo bli fin, så da kan jeg ikke haste i vei. Rekker opp og hekler videre, sånn blir det når man improviserer.

Jeg begynte å strikke en topp til skjørtet, men fargen ble feil! Fikk kjempegod hjelp i butikken da jeg lette etter nytt garn. Jeg liker ekspeditører med meninger, som ikke bare jatter med. Valget sto til slutt mellom Safran i en helt riktig farge til skjørtet og Cotton Viscose med en riktigere farge til meg, og med mer glans i garnet. Det ble Cotton Viscose, og selv om garnet ikke er et heklegarn - det deler seg - så er jeg fornøyd så langt. Tror det skal bli en fin kontrast mellom skjørtet og toppen.

Jeg har tatt utgangspunkt i et bikinimønster fra Drops og hekler staver med heklenål nummer 3. Bakstykket har jeg regnet ut masketall til selv. Planen er å hekle noen runder med fastmasker rundt halsen og ermene. Det er et morsomt arbeide, men det nytter ikke å hekle og taste samtidig, så det går bare sakte framover.

13 kommentarer:

  1. Dette blir spennende å følge med på. Ser jo ut som om du er godt på vei allerede. Lykke til med resten av arbeidet!

    SvarSlett
  2. Jeg synes det ser ut som om du er godt i gang,jeg..Stå på!Flink er du!!God helg!Klem

    SvarSlett
  3. Artig prosjekt, jeg har selv planer om å fikse på etpar skjørt.

    SvarSlett
  4. Du kommer til å få en misunnelsesverdig flott kjole når du blir ferdig:-D

    SvarSlett
  5. Detter ser lovande ut! Trur du valde det riktige garnet. Cotton viskose er fint å bruke til delar av eit plagg!

    SvarSlett
  6. Fin farge du har valgt. Blir spennende å følge med på utviklingen.

    SvarSlett
  7. Dette er spennende og følge med på. Fin farge du har valgt. Tror det blir rå lekkert eg.
    Ønske deg ein fine søndag og lykke til med arbeide.

    SvarSlett
  8. Fin kjole !Skal sende deg bilde av kjolen som Liv-Marit strikka til Ingvild, som hun hadde på seg på første skoledag ! Den ble kjempefin !
    Send meg mailadressen din, så skal jeg sende deg bildet. Min mailadresse er nummis@online.no

    Hils Bjørn og ungene!
    Hilsen Rune Nummedal

    SvarSlett
  9. Gøy å skape sitt eget uten mønster, blir spennende å se hvordan det ender opp.

    SvarSlett
  10. Så spennande!! Gler meg til å sjå den ferdig. Ha ein fin søndag.

    SvarSlett
  11. Heisann, jeg har en utfordring til deg i bloggen min :)

    SvarSlett
  12. Heisan, HER var det mye inspirasjon for en amatørhekler! Du er virkelig flink. Håper det er greit at jeg "sparer" på deg :o)
    Ha en fin, fin kveld

    SvarSlett
  13. Åh, så spennande prosjekt! :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin