lørdag 31. oktober 2009

Trenger strikketips

Uvenngarn

Dette garnet fikk jeg i posten for et par uker siden, og det sier seg vel selv at det ikke er garn jeg ble glad for! Hva strikker man av sånt? Skikkelig uvennlig garn er dette! Jeg er med på en konkurrranse på Hobbyboden der man sender hverandre det styggeste garnet man har. Det er en fin måte å bli kvitt litt garn man ikke kommer til å strikke av, men så får man altså garn i posten selv! Og det skal det strikkes av, det er nemlig en del av konkurransen!

Garnet har ligget ei stund og jeg har hatt noen ideer, men ingen ideer fungerer. Det verste med garnet, er at det er ubehagelig å ta i, syntetisk garn er gjerne det! Så har du et godt tips til hva jeg kan strikke eller hekle av blek hudfarget Mamsell og brunt Mirell, blir jeg veldig glad!

Sjølingstadgarn

Garnet jeg hekler i nå, er derimot ikke uvennlig! Ordentlig ullgarn, sånn jeg liker det! Jeg fikk god respons på blogglotteriet mitt, og det var flere som ønsket å vinne hekleluene mine, så da var det bare å sette igang. Trekningen i blogglotteriet er på mandag, så det er fortsatt mulighet til å være med.

13 kommentarer:

  1. Hei.
    Kom tilfeldigvis over bloggen din...
    Hva med å strikke et skjerf...av det brune garnet, og med heklekant rundt av det lyse garnet. en hekleblomst til pynt kunne vel også gå an...
    Men det er kanskje ikke nok av det brune garnet til et skjerf? Eller en hals...?

    SvarSlett
  2. Grøss for en uvennpakke! Hva med å hekle noen dukkeklær?

    SvarSlett
  3. Grusomt garn. Du kan jo ikke ha det på deg, jeg får jo støt nesten bare av å se på det! Hva med å hekle et par ugler? http://www.ravelry.com/patterns/library/rupert-the-owl-amigurumi-pattern

    SvarSlett
  4. Eg hadde nokre laga nokre dukkeklede av det. Lykke til med kva enn du måtte velge. ;) Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  5. Jeg også tenkte på dukkeklær med en gang. evnt, dukketeppe/pute, fint var ikke garnet nei he he. Blir spennende å se hva du ender opp med å lage:)

    SvarSlett
  6. heisann...æ hang mæ på som følger for her var det flott å være...garnet ja: dukkeklær som de andre sier, eller rett og slett gi det bort

    SvarSlett
  7. Hva med tøfler? Det er jo alltid kjekt å ha mange av, og kanskje får man engang bruk for det ekstra parret som ligger helt nederst i en skuff...

    SvarSlett
  8. For en gave - blir spennende å se hva dette ender opp som. Kanskje det kan brukes som noe interiør - pute eller duk. Har forresten et nøste med Mirelle hvis du skulle ønsle deg mer etterhvert.....

    SvarSlett
  9. Lekkert uvenngarn du har fått! Den Mamsellen har nok vært innom hos meg før jeg sendte den videre, så jeg føler meg litt medskyldig ;)
    Samtidig regner jeg med at jeg vet hvem du fikk fra ;)

    SvarSlett
  10. Hei det brune spettete garnet kunne blitt en bamse .Så kunne den fått en rosa kjole ,dersom det var mere rosa igjen en liten hatt.
    LYKKE TIL.

    SvarSlett
  11. Strikk ei dukke av det hudfarga mamsellgarnet, bruk det brune til hår på den. Så kan du lage klær til den av deilig maskinvaskbart ullgarn.Den blir slitesterk og god å stappe med polyesterfyll. Jeg har en gang strikket ei slik dukke av Mamsell, men det var før jeg begynte å reagere på akryl med å få sprekker ved neglene på fingertuppene. Lykke til! Hilsen Toril A (Lappesolas mamma).

    SvarSlett
  12. Akk a´meg - gode råd er vanskelig å gi.. Går det ikke an å glemme det..?! På en sånn mellomstasjon - til det får sin siste reis et sted der det passer best.. Uff!

    Nei, seriøst - hva brukte vi Mamsell til før? Babyklær? Det fortjener ikke de små når vi har ordentlig garn - men dukkeklær går vel an. Ellers går det jo an å bruke det til fyll i en nisse, kanskje?

    God helg til deg!

    SvarSlett
  13. Hva med å hekle eller strikke en lue av det brun/grønne og blande inn striper med noe mer fast ensfarget garn. Jeg er fortsatt fan av Maskeball boka til Tine Solheim med alle blandingene av farger og garnkvaliteter. I et større projekt trengs ofte noen stygge farger for å få en motvekt. Jeg kan ikke dette fargespråket men skulle gjerne lært av henne. Hudfargen: dukker, eller dyr eller som tråd nr2 sammen med noe garn i farge som du liker. Eller send det videre, gjerne til en amerikaner.;-) Brukte lyseblå Mamsell på 70 tallet til patentstrikket babygenser.