lørdag 14. november 2009

Framdrift og strikkeplaner

rød genser 2

Det går framover med den røde raglangenseren. Nå står bolen for tur. Jeg hadde seks garnnøster, og brukte to av dem på raglandelen, et på hver arm, og har to igjen til bolen. Vrangbordene skal jeg strikke i annet garn. Jeg hadde tenkt å strikke dem også i rødt, men kanskje det blir en annen farge. Genseren er ikke så knallrød som den ser ut på bildet, men rød nok!

Og når jeg er ferdig med det røde, og kanskje noen uferdige prosjekter til, skal jeg kose meg med dette garnet.

Masse deilig garn

Jeg er egentlig ganske kjedelig når det gjelder garn, jeg bruker mye av det samme. Har jeg funnet et garn jeg liker, bruker jeg det i mange prosjekter. Men jeg liker å prøve noe nytt innimellom også, og i løpet av høsten har jeg samlet diverse nytt garn, iallfall nesten nytt, noe av det har jeg stikket i før. Jeg kjøper gjerne med meg et par nøster av en garntype for å kunne teste det i små overkommelige prosjekter som luer, skjerf, votter eller sokker. De store prosjektene tar jeg heller når jeg vet at jeg liker et garn.

Her er Alfa fra Sandnes, Regia silk sokkegarn, Regia 4-tråds sokkegarn, Online sokkegarn og tynt deilig ullgarn fra Schachenmayr nomotta (det har jeg kjøpt nok til genser av). Lett-Lopi er det på tide å prøve, Bomull/lin fra Drops, Regia Hand-dye effect og Ecologico Camel er også nytt for meg. Kamelgarnet inneholder forresten bare 15 % fiber fra kamel.

Dette grønne garnet skal bli jakke, håper det blir et romjuls- eller januarprosjekt. Garnet er 3-tråds Sjølingstadgarn.

Masse deilig garn
Det sjøgrønne 2- trådsgarnet holder jeg på å strikke Kiri-sjal av. Det sjøgrønne 3-trådsgarnet skal bli votter.

Garn og strikkeplaner er fint å ha.

7 kommentarer:

  1. Skal si det går unna med din versjon av "Sara Lund" genseren! Den blir veldig fin!
    Det var mye fint garn du har fått tak i!
    Selv sitter jeg og myser på de tre hesplene med Sjøingstad 2 tr garn som jeg kjøpte sist jeg var på besøk. Har ikke helt funnet ut hva de skal ende opp som.

    SvarSlett
  2. Så raskt du strikker, og så mye fint garn du har:-)

    SvarSlett
  3. Å du store tid. Det e visst utrolig lenge siå eg har besøkt bloggen din. Nei, det er faktisk ikke det. Men sånt føltes det nå. ALT det flotta du har laga. Eg blir så fasinert av alt du lage. Ragland genser fra toppen og ned. Wow... Det va noge eg aldrig har sett før.For ein geniale måte å strikke genser på.
    Strikk i farger - grønt er skjønt.
    Grønt er jo min favoritt farge og. Ååååå så møye fint du har strikka i grønt.
    Glede meg å sjå ka det blir av alt det fina garnet du har på bilde ; )
    Ønske deg ei fortsatt fine helg.

    SvarSlett
  4. Ja her var det litt av hvert å titte på. Mye flott og spennende garn her. Fortsatt god helg fra Asterix.

    SvarSlett
  5. Så mye fint garn, støtter deg i din konklusjon om å bruke det garnet man vet er godt. Jeg har testet litt nytt nå, men med variert resultat. Ble overrasker over genseren. Ser ut til at du starter fra toppen? Det var en ny vri for meg. Spennende...

    SvarSlett
  6. Så mykje lekkert garn du har, og gensaren blir jo knallfin! Ha ein fin dag :)

    SvarSlett
  7. Så fin genseren blir. Kjempe lekkert med rød genser :D Mye herlig garn du har kjøpt også. Blir nok en fin juletid det der :) Ønsker deg en fin søndag :)