søndag 22. november 2009

Gamle selbuvotter i lange baner

Selbuvotter 2009 001

Det går framover med selbuvottene. Jeg er glad jeg har mange strømpepinner, det trengs når jeg bare må strikke flere om ganga. Dette er skikkelig kosestrikk. Mønsteret jeg strikker er forsidevotten i Selbuvotten (se innlegget under). Jeg tok noen nye bilde av mine gamle votter i dag, og jammen hadde jeg ikke mønsteret i samlinga mi allerede. Det er iallfall veldig likt, men jeg har aldri strikket det før. Det er veldig greit å strikke, og så blir det fint syns jeg.

Her er litt av vottesamlinga mi, variasjoner av stiliserte blomstermønster:

Selbuvotter 2009 008

Her er litt andre mønster. Den burgunder votten strikket jeg for lenge siden. De andre er strikket av mormora mi, mora mi og tanta mi tror jeg, og så er det nok noen basargevinster innimellom også.

Selbuvotter 2009 009

Til slutt variasjoner over tomler og mønster inni hånda. Favoritten min er det til venstre:

Selbuvotter 2009 005

Det blir flere selbuvotter framover, er nemlig blitt litt hekta.

16 kommentarer:

  1. Den vottesamlingen din er imponerende - men enda mer imponerende er din strikkeinnsats på Selbuvott-fronten!
    "Varme henders aften" må vi jo bare få til! :-)
    (Har selv kommet så langt som til å bestille boka....;-))

    SvarSlett
  2. Ååå, så mange utrolig fine votter!

    SvarSlett
  3. Å så mange fine votter! Nå fikk jeg også lyst til og strikke selbuvotter.
    Kanskje jeg skal ønske meg boka til jul?

    SvarSlett
  4. Je er også en av de med dilla på selbuvotter! Je strikker noen hvert år, til barn og voksne. Kjempefine :)

    SvarSlett
  5. Wow - dette var imponerende :-)
    Utrolig masse flotte mønster her.
    Kos deg videre du, her må jeg tydeligvis innom igjen snart :_))

    SvarSlett
  6. For noen fine tradisjonsrike votter. Jeg liker ogå å strikke Selbuvotter, men må alltid passe på å ha garn til to par i slengen. Pleier nemlig å strikke to venstrevotter først.

    SvarSlett
  7. Ikke det verste å bli hekta på det :-) Særlig ikke nå like før jul...

    SvarSlett
  8. Fine votter, er så fint mønster :D
    Smart å strikke flere om gangen ;D Selv strikker jeg to og to sokker omgangen.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  9. så mange lekre votter, skal jammen forsøke meg på et par:)

    SvarSlett
  10. Skjønner godt at du blir hekta på disse. Kanskje jeg må ønske meg den boka til jul - har jo bodd et år i Selbu til og med..... Utrolig mange flotte mønstre. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  11. Ja, jeg må si du er dyktig. Dette var jo så mange flotte par! Ha en god uke. Fra Asterix.

    SvarSlett
  12. ÅÅååå, her var det manger herlige votter samlet. Nå fikk jeg plutselig lyst til å strikke alle selbuvottene jeg har oppskrift på. Bare så synn at jeg ikke fikser den strikkemåten hehe:-)

    SvarSlett
  13. Åhhh så herlig med så mange nydelige par selbuvotter :D jeg må nok strikke meg et par til jeg også tror jeg. Ble inspirert her :D

    SvarSlett
  14. HEI ! ER OFTE INNOM BLOGGEN DIN OG TITTER ! ER IMPONERT OVER ALT DU REKKER Å STRIKKE.
    STRIKKER DU NÅR DU ER UTE Å GÅR OGSÅ. TAKKER FOR MASSE INSPIRASJON HOSS DEG OG DE JEG KAN GÅ VIDERE TIL "GENNOM" DEG .FORTSATT FIN UKE TOVE.

    SvarSlett
  15. HEI TAKK FÅR EN FIN SIDE JEG FÅR NYE IDER ,HAR NETTOPP BEGYNT Å SE PÅ DENNE SIDEN .


    INGER.

    SvarSlett
  16. Så mange fine Selbuvotter! Litt av ei samling!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin