søndag 6. desember 2009

6. desember - litt stressa nå...

Kluter

Ikke stort å vise fram dette! Kjedelige kluter! Men praktiske, ja. Klutene jeg strikka i sommer er i bruk og gjør jobben sin, så jeg har brukt av bomullsrestegarnet mitt til noen flere. Dette er kjedelig tidtrøytestrikk som er fint på bussturer for eksempel.

Har eksperimentert litt med teksturer og tykkelser på klutene. De gule er i dobbelt garn med falsk patent: tre rette en vrang. En veldig enkel fremgangsmåte som jeg fant hos Strikkepinnen. De svarte er i enkelt garn, en i rettstrikking, den andre med en pinne rett en pinne to rette to vrange.

Men det meste av den lille strikketida jeg har går med til julegaver for tida. Jeg strikker fortsatt votter, og jeg har fått fullført et par denne helga, men så var det de andre da... Det begynner å bli faretruende få dager igjen til jul!

11 kommentarer:

  1. Disse klutene er veldig gode så vi kan aldri strikke for mye av dem. Bare til å gi en i spontan gave f.eks. Superfine. :-)

    SvarSlett
  2. Kluter har man alltid bruk for - i alle farger ;)

    SvarSlett
  3. Flotte kluter! Det er alltid en hit synes jeg, praktiske og kjekke, både til egetbruk og som gaver.

    SvarSlett
  4. hjemmelagede kluter er både nyttige og svært gode i bruk; jeg har kun den sorten hos meg:-D

    og du: man trenger ikke tålmodighet for å spinne;-) hvis du hadde sett meg når jeg skulle lære å bruke rokken hadde du skjønt akkurat det LOL like før jeg slengte den i veggen, men jeg er litt sta også så da ordnet det seg til slutt;-)

    SvarSlett
  5. mulig de er kjedelig å strikke, men de er jo veldig fine da!

    SvarSlett
  6. Kjempeflotte klutar, og så fine mønster du har strikka dei i :)

    SvarSlett
  7. Imponert over bloggen din ma stadig innom å kikke ! Du lager veldig mye fint .
    Bruker også blogger som du har på h. side..... og flyr videre ut i blogg verden.
    TUSEN TAKK FOR MASSE INSPIRASJON!
    TOVE

    SvarSlett
  8. Der er jo mønsteret jeg strikket babyvest i. Falsk patent er det altså. Jeg likte det veldig godt som alternativ til vanlig ribbestrikk - litt mer spennende og minst like elastisk. Takk for mysterieløsningen :)

    SvarSlett
  9. Noen ganger er det kjekt å strikke trauste bruksting også, og slike kluter er jo kjempegode.

    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  10. Hei!
    Det er jo så kjekt med disse strikkede kopptuene og så er de så gode å bruke. Jeg strikker også sånne inneimellom... :O)

    Ønsker deg en fin lørdag, og takk for den koselige kommentaren på bloggen min.

    SvarSlett
  11. For en flott blogg du har! Jeg kom egentlig inn her fordi jeg har (tror jeg) samme syn på montering av gensere som deg... Jeg har to gensere som må monteres før jul, og i stedet for å sette i gang begynte jeg å lese om fenomenet. Usettelse.
    Ja,ja, nå må jeg jo uansett få fram symaskinen. Men bloggen din kommer jeg tilbake til!!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin