lørdag 12. desember 2009

Alle disse trådene som må festes....

Votter

Jeg skal snart vise noen fullførte prosjekter fram på bloggen. For tida småstrikker jeg luer, votter og sokker til små familiemedlemmer, noe fornuftig må det jo ligge under juletreet også! Stort sett kommer det i bruk, vet jeg.

Men en ting er å strikke, en annen ting er alle disse kjedelige trådene som skal festes! Det er ikke det gøyeste jeg vet!

Framdrift rød genser

Og når julefreden har senket seg, skal jeg strikke ferdig min røde genser også. Jeg begynte på toppen og strikket til det var slutt på årgangsgarnet, deretter tok jeg en tur til gårdsbutikken Hønemors Fryd og kjøpte noen nøster Lett Lopi til vrangbordene. Håper det blir bra til slutt, den blir veldig rød, og rødt er ikke min farge. Tanken er at vrangborgene skal dempe den røde fargen litt, men blir det helt ille, er det bare å putte den i et fargekar med blåfarge, så blir den fin og lilla.

15 kommentarer:

  1. Trådfesting er ikke det morsomste nei, men det tar i det minste kortere tid enn selve strikkingen. Så fint det ble med den mørkere røde kanten nederst på genseren! Ha en fin lørdag og lykke til med trådfesting! :)

    SvarSlett
  2. heldige de som får votter under treet :) men enig i det med trådene, mye kjekkere og bare strikke!!
    Blir kjekkt å snart se genseren ferdig :)
    ha en flott helg!

    SvarSlett
  3. Smart med anna farge på vrangborden. Den blir nok flott! Fine vottar du har strikka og. Ha ei fin førjulshelg :)

    SvarSlett
  4. Så mange utrolig flotte votter du har i bloggen din. Riktig så flink er du =)

    SvarSlett
  5. Fine ting du har laget i flotte farger. Det var stilig med å skifte farge på bråtet. :-)

    SvarSlett
  6. Lykke til med festing av tråder :D Flotte votter
    Ønsker deg en fin kveld

    SvarSlett
  7. Fine votter, og trådfesting er absolutt kjedelig, men nødvendig.

    SvarSlett
  8. herlig å se en slik dunge med votter!
    Garnendene kommer nok på plass! Ha en huskeliste foran deg mens du fester tråder. Når du husker noe du må gjøre, skriver du det opp. Fest flere tråder og tenk! Plutselig har du fått festet alle trådene, OG du har en julehuskeliste!

    SvarSlett
  9. Ja, det er noe med den trådfestingen... Men vottene er kjempefine da! Flotte julegaver! Jeg er veldig glad i rødt, så jeg synes genseren din er helt super i fargene!

    SvarSlett
  10. De evinnelige trådene ja. En er liksom så glad for at en er ferdig med prosjektet også gjenstår det kjedeligste. Du kommer nok i mål :) Blir nok også fornøyde mennesker som åpner pakkene sine på julaften :)

    SvarSlett
  11. Syntes genseren din ser fin ut jeg - men så liker jeg godt rødt da ;-)
    Flotte votter også, og det med trådene... tja, send dem til meg, hehe Jeg gjør nemlig ikke noe av slik arbeid, hihi
    Fargebad for å forandre fargen på genseren din, hørtes inntressant ut.. Jeg har en kjole i babyull jeg så gjerne skulle ha farget sort. Har du noen tips er det bare å gi meg et hint ;-)
    Ha en flott førjuls uke

    SvarSlett
  12. Fine ting du lager! Hva slags garn bruker du på vottene? Det ser så godt ut!

    SvarSlett
  13. Trådfesting er noe dr..., helt enig! Det er mye morsommere å bare starte på neste prosjekt med det samme. *prøver iherdig ikke å tenke på teppet mitt på loftet som jeg ikke har festet en eneste tråd på*

    SvarSlett
  14. For en imponerende strikkeproduksjon!!!
    Er enig i at å feste tråder er noe herk...men jeg har jo også lært at det er nødvendig å gjøre det skikkelig...;-) Husker et par votter hvor jeg nok "slumset" litt... En smule kjedelig da jeg i løpet av skituren fikk hull i tommelen...;-)

    SvarSlett
  15. Du er jo rene maskina med strikkepinnene. Flotte votter, som varmer og er til nytte.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin