søndag 27. desember 2009

Enkle luer og votter

Luer

Det enkle er ofte det beste sies det, dette er strikk av enkleste sort. Luene er strikket i alpakkagarn som de fleste unger godtar uten å klage på kløing, og er så tynne at de er greie under andre ting som hette eller sykkelhjelm.

Votter

Vottene er helt enkle de også, strikket i 5-tråds lammullgarn fra Sjølingstad Uldvarefabrik. Jeg har brukt restegarn og pinner nummer 4. Jeg la opp 28 masker til vrangbord. Til tommel gjorde jeg litt forskjellig, på paret under la jeg ut fire masker til tommel, det gjorde jeg ikke på det minste paret. Vottene passer til 5-6-åringer.

Votter

8 kommentarer:

  1. Jeg synes disse vottene og luene var veldig fine.
    Jeg liker som oftes det enkle og greie. :))

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg i at det enkle er oftest det beste. Synes både luene og vottene dine var fine. Synes også sålene dine var en kjempelur ide, varmer sikkert godt

    SvarSlett
  3. Flotte vottar og huer du har strikka. fortsatt god jul :)

    SvarSlett
  4. Bra uttrykk at: Det enkle er ofte det beste! Fortsatt god jul

    SvarSlett
  5. Eg likar godt det enkle :)
    Takker for boktipset i forrige innlegg 'ull på nytt'.
    Ha ei fin romjul!
    Siri

    SvarSlett
  6. Du har sannelig vært effektiv, mange votter og fine luer! Jeg har strikket fin lue av alpakkagarnet jeg fikk av deg! Ha en fortsatt fin romjul! :)

    SvarSlett
  7. Hei, er det jeg som leser helt feil...finner ikke oppskriften på de luene på bildet øverst. Skal prøve meg på noen av de andre luene dine, men disse så også deilige ut:-) Ser det er gammelt innlegg så kanskje oppskriften er fjernet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror aldri jeg laget en oppskrift på de luene, men her er ei som ligner, strikk dem litt kortere bare: http://strikke.blogspot.no/2010/04/passe-baggy-bomullsluer.html

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin