tirsdag 29. desember 2009

Luekavalkade 2009

Luekavalkade 2009

Det har blitt noen luer dette året, det vil si jeg jukser litt nå, for noen av disse luene ble strikket før jul i fjor! Jeg har vært med på en luealong deler av dette året, det er av av grunnene til at det er blitt så mange luer. Luealong har vært morsomt, jeg har fått prøvd meg på noen engelske mønster og det har jeg aldri strikket etter før. Luer er forresten en grei måte å prøve ut nytt garn på også.

Jeg er litt dobbel i forhold til å bruke mønster. Jeg strikker lite etter mønster, jeg lager meg heller mine egne, men så strikker jeg jo enkle ting da. Erfaringen jeg har gjort gjennom luealongen, er at jeg ikke er særlig flink til å følge mønster. Det er litt kjedelig rett og slett, så jeg jukser det gjerne til, eller strikker slik jeg tror det skal være. Men samtidig er det å prøve seg på mønster en fin måte å prøve nye teknikker, derfor syns jeg det er morsomt også.

Mer om luene under etiketten luer. Luene er øverst fra venstre:
1. Mohairlue, 2. Lace Lea hats, 3. Lace Leaf hats, 4. Fountain hat, 5. Fountain hat, 6. Fountain hat, 7. Ny solhatt, 8. Sommerlig heklelue, 9. Heklehatt, 10. Lue i bomullsgarn, 11. Heminelue, 12. Retro heklelue, 13. Vårlue, 14. Lilla alpelue, 15. Hekla alpeluer, 16. Alpakkalue, 17. Heklet lue, 18. Skøytelue, 19. Pixielue, 20. Fletteluer i silke og alpakka, 21. Lue med påstrikka øreklaffer, 22. Fletteluer insp. av 70-tallslue, 23. Flettelue i silke og alpakka, 24. Knuppelue i alpakka, 25. Fiskelue, 26. Lue og sokker, 27. Boblelue i håndfarget garn, 28. Rillelue 6, 29. Rillelue 5, 30. Alpeluer, 31. Luer

8 kommentarer:

  1. Så artig å lage en kavalkade. Du har strikket mange flotte luer. Regner med det er mange i din omgangskrets som får nyte godt av luene dine.

    SvarSlett
  2. for en flott samling luer du har her. Ingen dum ide med et lite luekjør heller ser jeg:-)

    SvarSlett
  3. Fantastisk mange flotte luer du har strikket. Morsomt med kavalkader for å få oversikt :)

    SvarSlett
  4. kjempe flotte luer Judith :D

    SvarSlett
  5. Her var mange fine luer. Kjekk måte å vise de frem på :))

    SvarSlett
  6. Mange fine luer! Jeg liker også å lage mine egne varianter, en viktig grunn til at jeg hopper av alongene neste år.

    SvarSlett
  7. det var en fantastisk samling med luer!!!!! Super flink!

    SvarSlett
  8. Hehe, så arti med luekavalkade! Du har vore produktiv!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin