søndag 24. juni 2012

Driftwood på pinnene

Olive

Olive er ikke fullført ennå, men jeg klarte ikke motstå fristelsen til å legge opp nok et prosjekt. Jeg må jo ha noe på pinnene når ferien kommer. Mønsteret er Driftwood, og jeg er ikke alene om å legge opp til denne akkurat nå, mønsteret har blitt en liten hit.

Genseren strikkes fra toppen og ned, og skuldrene og ermene formes ved å legge ut masker underveis. En snedig måte å forme en genser på, jeg her ikke prøvd metoden før, så det er gøy å prøve noe nytt.

Driftwood

Jeg strikker i garnet Symre fra Telespinn. Akkurat de hesplene lå og godgjorde seg i lageret til en stripete genser. Garnet er mest mohair og noe lamull, og har veldig fin glans. Er veldig spent på hvordan det blir. Strikker på tykkere pinner enn anbefalt, så det kan bli litt glissent. Oppdatering kommer etter hvert.

7 kommentarer:

  1. Dette blogginnlegget kunne jeg kopiert, bare byttet ut noen garntyper og farger, ellers er alt som hos meg :-D
    Men vi kommer nok i mål en vakker dag, både med Olive og Driftwood :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjør vi! Jeg har planer om å bli ferdig i løpet av ikke alt for lang tid, men det kan jo dukke andre spennende ting opp også ;-)

      Slett
  2. Driftwood her også! Syns den er fin! Flotte farger du har valgt!

    SvarSlett
  3. Olive blir så fin. Spennende med Driftwood (tror ikke linken fungerer...) - gleder meg til å se og kjenne på garnet!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips. Nå skal lenken virke!

      Slett
  4. Så fine prosjekter, og det er nok ikke dumt å ha noen strikketøy klare på pinnene før ferien nei. Jeg lurer veldig på hva slags Driftwood det er snakk om, siden linken ikke fungerte her heller og jeg fant mange forskjellige mønster med det navnet på Ravelry.

    SvarSlett
  5. Jeg sikler også på Driftwood, har sett den på omtrent annenhver blogg jeg har vært innom de siste dagene... Farlige fristelser!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin