torsdag 26. juli 2012

Sommerstrikk

Dansk garn

Selvfølgelig ble det noen hespler med garn hjem fra Danmark denne sommeren også. Skulle du som jeg forville deg til vestlige Danmark, sørg for å besøke Ho Strik, en koselig gårdsbutikk med masse fint garn, veldig hyggelig innehaver og svært begrensede åpningstider. Er du lurere enn meg, registrerer du deg på nettsiden før du besøker butikken, så får du prosenter også. Jeg gjorde nå en god handel likevel, med 3 hespler Shetlandsuld til spottpris og tre nøster Tvinni i lekker lilla. Boka Sommerstrik med modller av Annette Danielsen ble også med hjem, så garnet skal ikke ligge så veldig lenge før jeg legger opp.

Ny garnvinne

Nytt hespletre har jeg også fått, takk Anne, det kom fram i posten, og er i bruk.

 Stripeskjerf

Ellers går sommeren med til å legge opp til nye strikkeprosjekter, dette skal bli skjerf av rester av Noro og Rauma Alpaca Silk. Dessuten har jeg plukket fram et gammelt prosjekt jeg nesten hadde gitt opp, Kiri-sjalet påbegynt i 2009. Denne gangen går mønsterrepetisjonen lekende lett, så nå skal det bli ferdig før høstmørket kommer.


Kirisjal

 Litt maling av møbler hører også med til sommerens sysler, heftig eplegrønt skal det bli.

Oppussing

3 kommentarer:

  1. Så koselig innlegg :) Etter mange ferieoppdateringer å dømme så skjønner jeg det er lurt å legge ferien til Danmark til neste år :) Alle bloggoppdateringer viser nydelige garninnkjøp jo! Spennende saker du holder på med :)

    SvarSlett
  2. Jeg er spent på hva du skal strikke av det nye garnet ditt! Og Kirisjalet må du strikke ferdig for det er utrolig lekkert mønster. Flott farge du har valgt!

    SvarSlett
  3. Garnet ser supert ut! Den rosa/lilla var spesielt nydleig synes jeg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin