søndag 5. januar 2014

Votter for vinteren


Januar begynner med votter, votter for vinteren som ikke kommer. Vottene over er fra Torirots Mystery KAL på Ravelry. Det er ikke for seint å bli med, anbefales, dette er veldig morsom strikk, så morsom at jeg må parallellstrikke to par i forskjellige garn. Votten til venstre er i Finull, den til høyre er i tynnere ullgarn (Christel Seyfarth).

Mønster til vottene under er det også Torirot som har laget, du finner det her. Jeg har strikket i 2-tråds norsk ullgarn (Finull og Sjølingstadgarn) på pinner 2,5. Varme og fargerike votter som lyser opp mørke januardager.


Jeg har alltid likt å strikke votter, som regel har jeg strikket selbuvotter, men det har vært morsomt å forsøke seg på andre mønsterstrikkede votter også.


Disse vottene med liljer er fra Annemor Sundbøs bok Norske vottar og vantar. Mønsteret har litt lange trådspenn, så det blir mer surring med tråden enn jeg liker, dessuten er det litt kort til min hånd. Men mønsteret er fint, så jeg strikker det gjerne igjen. Boka inneholder forresten mange flotte mønster, så det er flere å ta av.
Vottene er strikket på pinner nummer 2,5 i Raumas Kampanjegarn, et supert vottegarn. De ble fullført i høst, men er ikke vist på bloggen.

Og jeg har garn til mange flere votter i garnkista mi, dette skulle rekke til to tre vottepar til, så lag flere vakre mønster Torirot!

6 kommentarer:

  1. Så mange flotte votter. Ja Torirots mystery KAL er jeg også med på , morsomt og spennende. Ha en fin aften

    SvarSlett
  2. Superflotte vanter ! jeg må vist ind at kigge på den KAL

    SvarSlett
  3. Nydelige! Alltid kjekt med nye votter:-) Får håpe vinteren kommer snart da!

    SvarSlett
  4. Jeg håper også vinteren kommer snart for nå har også jeg oppdaget vottestrikkens gleder:)
    Torirot lager flotte mønstre så det er bare å håpe på at det snart kommer flere derfra.

    SvarSlett
  5. Det er så godt med hjemmestrikka votter:) Fine alle sammen!

    SvarSlett
  6. Så deilige votter du har strikket. Fantastisk. Ja jeg vil gjerne med
    Torirots Mystery KAL ... også :-) veldig spennende!
    Ha et riktig godt nytt år. Hilsen hjertelig fra Viola.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin