tirsdag 22. juli 2014

Et favorittplagg

Favorittjakka

Noen plagg blir soleklare favoritter. Sauejakka har jeg brukt mye. Den er strikka i Finull fra Rauma, og er et lett og varmt plagg, den veier bare litt over 300 gram. Passformen er også god, så god at jeg bruker den til å måle andre prosjekter etter.

Geitejakke på gang

Som Geitejakka jeg prøvestrikker. På geitejakka har jeg lagt ut de fleste maskene før hovedmønsteret, så passformen blir nok annerledes, men siden geitejakka også er rundfelt, kan jeg måle om den blir lang nok før jeg deler til ermer og bol.

Klar for klipping

Siden Sauejakka ble en favoritt, ville jeg ha ei til, denne gang strikka i 2-tråds Sjølingstadgarn. Jakka er nå helt klar for klipping, det er alt som gjenstår. Selv om jeg har klippa uten maskinsøm før, og det gikk bra, syns jeg det er litt skummelt å klippe rett i strikketøyet.

11 kommentarer:

  1. Det er kjekt med slike favoritter :) Den ble kjempefin i lilla også :)

    SvarSlett
  2. Fine jakker,som man kan variere i det uendelige :-)
    Strikket en barnegenser i sommer med samme tema.
    Du får kos deg med strikkingen i varmen.
    Merker at det blir noen færre masker når tempraturen er høyere enn 30 :-)

    SvarSlett
  3. Elskar fargane på den lilla sauejakka! Trur det er den flottaste sinnasaujakka eg har sett :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:-) Jeg er veldig fornøyd med fargene selv. Plommefargen er favoritten min.

      Slett
  4. For noen flotte jakker! Nå inspirerte du meg til å vurdere om mine nøster med Kauni skal bli en sauejakke utpå høsten;)
    Fortsatt god sommer!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kauni blir ei lett og flott sauejakke! Det syns jeg du skal strikke:-)

      Slett
  5. Nydelige jakker! Veldig kjekt med favoritter :)

    SvarSlett
  6. Sinnasauen er blitt en soleklar favoritt hos meg også! Din nye var jo nydelig! Jeg sydde jeg, før jeg klippet. Siden det var første gang jeg klippet overhode tok jeg ingen sjangser. Fortsat finfin sommer!!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med flott jakke. Den kan du være stolt av - fine farger også.

    SvarSlett
  8. Hei :) hvilke farger brukte du til den første sauejakke di? Den er jo bare så fin! Har set på rauma og det er så mange farger å velge i mellom og så vanskelig å se for seg hvordan det blir til slutt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg strikka den i rødt, grått og naturhvitt, har ikke fargenummer dessverre. Den rød er rød mot oransje, den grå er klassisk grå, farget, altså ikke natur.

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin