søndag 21. februar 2010

Ribbestrikka luer

Ribbestrikka luer

Ribbestrikka luer har jeg strikka mange av i mine år som strikker. Kjedelige å strikke kanskje, men de er så gode i bruk. Dette var noen av dem jeg fant i skuffene i ganga. Ei stripete Lillestrømlue i Rauma 3-tråds strikkegarn, og to luer i Tynn-alpakka fra Du store alpakka.

De to siste luene har jeg strikka i vinter. Jeg har prøvd meg fram til en felling som jeg er blitt veldig fornøyd med. Jeg har ikke skrevet den ned ennå, så jeg teller omganger etter ei av luene til småen. Masketallet er 96. Mønsteret møtes i ei slags stjerne på toppen, men den er ikke lett å vise på bilder.

Ribbestrikka lue

Lua over er strikka i Ecologico Camel. Hadde ikke strikka i garnet før, så jeg ble nysgjerrig på å prøve det, da jeg fant det i garnbutikken i høst. Det kjennes veldig mykt og deilig. Hvordan det er i bruk, kan jeg ikke svare på ennå.

Ribbestrikket lue

Den siste lua er strikka i 5-tråds lamullgarn fra Sjølingstad Uldvarefabrik. Det har vært pausestrikketøyet på jobb etter nyttår, og to runder hver lunsj, det blir ei lue til slutt.

12 kommentarer:

  1. Så flink du er til å strikke så mange praktiske plagg. Skulle hatt en slik rassia jeg også på sokker og luer, men det er da så mange morsomme fristelser der ute. Ønsker deg en fin søndag :)

    SvarSlett
  2. Gjerne slike vanlige luer vi går mest i
    Flotte var de allesammen. :))

    SvarSlett
  3. Det er ofte at praktisk slår fancy!Må inrømme at jeg likte godt de tre øverste luene; gode farger!

    God søndag!

    SvarSlett
  4. Flotte luer....Har strikket en del av disse selv, tilnærmet lik dine...Veldig praktiske luer.De sitter som "støpt" på hodet også:)

    Ï dag har jeg den store surfe dagen på nett og dette var et koselig nytt blogg bekjentskap. Gleder meg til å følge med videre:O)

    Ha en strålende søndag videre

    SvarSlett
  5. Så flotte luer, i deilige garn. Den fellen din så veldig fin ut!

    SvarSlett
  6. Flotte luer - og elegant felling! Dette vil jeg gjerne forsøke.

    SvarSlett
  7. Så mycket fint du gör! Fann dig via A's almanakk och är väldigt glad för det. Ditt mönster på mössa stickad uppifrån och ned kickade äntligen igång mig för att sticka efter just den idén, något jag tänkt på länge.

    SvarSlett
  8. Det klassiske er ofte det beste. Flotte luer.

    SvarSlett
  9. her var det mange flotte og gode luer!

    SvarSlett
  10. Så fin felling! Sliter litt med å finne en god en sjøl og håper du bestemmer deg for å dele din med omverdenen snart :-)

    SvarSlett
  11. Å, ja, dette er gode luer. Elsker den passformen! Og du har valgt skikkelig stilige farger på dem.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin