fredag 5. august 2011

Barnegenser med raglanfelling

Barnegenser i raglan

En lang sommerferie går mot slutten, og de fleste av sommerens strikkeprosjekter er faktisk ferdige. Her en helt enkel raglangenser i størrelse fire år. Det ble slutt på det beige garnet, så det løste jeg med ei grønn stripe, syns ikke det ble så dumt. Jeg hadde planlagt en figur på magen, men det tror jeg kunne blitt litt mye, så den droppa jeg. Syns genseren ble ren og enkel, den blir sikkert en grei barnehagegenser. Bol og ermer er strikket for seg til den grønne stripa, derfra og opp strikket jeg fram og tilbake og slynget tråden om hverandre i fageskiftene.

Garn: Mandarin Petit, favoritten av bomullsgarn. Garnet er godt å strikke med og plaggene blir holdbare.
Pinner nummer 2,5 og 3,5.

11 kommentarer:

  1. Så fin genser :)

    Ha en fin helg.
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  2. Kjempefin genser du har strikket!
    Flott løsning på tomt-for-garn!!

    SvarSlett
  3. Genseren var kjempefin.Likte farge valgene.

    SvarSlett
  4. Fin løsning med den grønne stripen!
    Bra med tips om bomullsgarn.

    SvarSlett
  5. Fin og anvendelig genser. Syns den grønne stripa var morsom, jeg! (o:

    SvarSlett
  6. Vellykket improvisasjon pga garnmangel :-)

    SvarSlett
  7. Skikkelig fin genser!! Og ja mandarin petit er eit godt garn:))

    SvarSlett
  8. Så fin genser du har strikka! Jeg hadde også tenkt å strikke ermene i en annen farge enn genseren på raglengenseren som var mitt sommerprosjekt, men fikk høre at det ikke gikk ann! Hmf.. Neste gang bruker jeg din metode :D

    SvarSlett
  9. Det var midt i blinken med den grøne stripa.
    God helg.

    SvarSlett
  10. Hey! Hvilken oppskrift har du brukt? Jeg har lett og lett etter denne typen raglan-genser og så ble jeg tipset om denne��

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har laget min egen oppskrift. Tatt mål av en genser i riktig størrelse og regnet ut masketall eter å ha sjeket strikkefastheten.

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin