onsdag 8. mai 2013

Kretadøgn

Kretadøgn

Stort bedre enn dette blir det ikke. En god kopp kaffe, ei spennende bok og selvsagt et bedre strikketøy. Vi har tilbrakt ei deilig ferieuke på Kreta. Jeg leste fantasy, mannen leste Øya. Neste gang skal vi utforske øya litt mer, denne ganga ble det flest late dager i varmen.

For en utsikt å strikke til! Sokkene måtte selvsagt prøves da de var ferdige, men den slags bruker man ikke i varmen, så de havnet raskt i kofferten igjen. Sokkene er Sirkelsokker, mønsteret er gratis på Ravelry. Det var et veldig greit mønster å strikke, et av de beste tåopp-mønstrene jeg har prøvd. God passform, men mønsteret gjør dem litt trange over hælen til min fot.

Endelig kom litt av Arwettagarnet mitt til anvendelse. Det er ikke et favorittgarn, til det knirker det for syntetisk, men fargene er fine. Det gikk med 75 gram garn på pinner 2,5.

Sirkelsokker

9 kommentarer:

  1. Ser ut som om dere har det supergodt. ;))

    SvarSlett
    Svar
    1. Beste ferien! Det blir mer Kreta på meg:-)

      Slett
  2. Det ser helt nydelig ut! Fine sokker også:)

    SvarSlett
  3. Så deilig med sol og varme.
    De sokkene har jeg notert meg for en stund siden, jeg synes mønsteret ser så fint ut, men jeg har ennå ikke fått dem på pinnene. Greit å høre at mønsteret er ok.
    Nydelige farger på dine!

    SvarSlett
  4. Deilig med sol og varme for oss frosne nordboere.
    Klem

    SvarSlett
  5. Å, nå fikk jeg lyst til å reise til Kreta igjen. Det ser deilig ut! Og sokkene var veldig fine.

    SvarSlett
  6. Å, det er der en skulle ha vært nå! Kreta er ei vakker øy:) Var på Kreta for nøyaktig et år siden, og du så behagelig; passe varmt og ikke vasset vi i turister heller!
    Fine sokker også; det kommer tidsnok dager da du trenger dem!

    SvarSlett
  7. Så utrolig deilig ut med litt sol og varme! Herlig at du får brukt tjukke sokker i syden også :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin