fredag 2. januar 2015

Loppe til barn

Loppa til barn

Godt nytt år!

Jeg har vært så heldig å få prøvestrikke mønsteret til barneversjonen av Loppa. Gled dere til mønsteret, det kommer om ikke lenge, følg med på bloggen til Ann. Mønsteret er ikke helt ulikt voksenversjonen, men det har en liten fin detalj, kantene "ruller".

Jakka er strikka i størrelse ni år, men fordi mottakeren er veldig slank, tok jeg en sjans med noen færre masker på bol og ermer. Jeg har strikka i 2-tråds Sjølingstadgarn og Finull (de er temmelig like), pinner nummer 2,5 og 3. Strikkefasthet 26 masker på 10 cm.

Loppa til barn

Fargene jeg har valgt skal minne om Sørlandssommeren. Sommeren er aller best her sør, i alle fall når man drømmer om den om vinteren. Fargekodene i Sjølingstadgarn er ubleika hvit, 105 gul, 200 lyseblå på kantene, 211 lys petrol i lusene/loppene, 210 petrol. Finullgarn 4605 turkis.

Jeg har strikka diagrammet nøyaktig etter mønsteret, men jeg har valgt fargene etter hvert som jeg strikka, jeg valgte de jeg syns var fine. Nede på ermene strikka jeg feil, slik at borden på bolen og ermene er ulik.

Jeg har allerede strikka ei Loppe til meg selv, men jeg lurer nesten på om jeg ikke trenger ei til i akkurat disse fargene.

Red.: Her er lenke til fargekoder.
 Loppa til barn

16 kommentarer:

  1. Flott fargevalg! Det frister med en litenloppe her og. Frøkna etterlyser strikkejakker, og har vokst seg lang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Syns definitivt frøkna di også må ha ei Sørlandloppe.

      Slett
  2. Så flott Loppa, i nydelige farger!
    Jeg har garn til en Loppa liggende jeg enda ikke har begynt på, men nå fikk jeg jammen lyst på enda en allerede. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Berit. Jeg tror at denne kofta kan man godt ha flere av.

      Slett
  3. Den var fjong! Nydelige farger!
    Jeg strikker rullekanter på nesten alt jeg lager, syns det er en enkel, men fiffig detalj som gjør mye av seg :-)
    Godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den rullekanten var ny for meg, men det ble veldig fint.

      Slett
  4. Den ble nydelig. Fargene minner virkelig om sørlandssommeren. Godt nytt hobbyår.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Godt nytt hobbyår til deg også!

      Slett
  5. For en utrolig nydelig jakke. Fargekombinasjonene var helt fantastisk. Utrolig lekker altså.

    SvarSlett
  6. så kjekt at jeg fant bloggen din! så fine farger! Jeg vil komme på besøk snart:D

    SvarSlett
  7. Denne falt jeg pladask for, både mønster og fargekombo og passform. Skikkelig nydelig plagg :) Modellen også :))

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin