søndag 18. desember 2011

Flere mini åttebladroser

Lysmansjetter

Det er blitt noen stykker av lysmansjettene i diverse farger (ikke alle var til stede da bildet ble tatt). De passer da like godt kjøpelys som til hjemmelagde syns jeg. Neste år skal jeg bruke lilla mansjetter på adventlysene, slik at jeg kan bruke hvite lys.
De små lysene er spesiallaget til mormors gamle nisselysestaker, det er jul når de kommer på bordet.

Julenisser fra barndommen

Lysmansjettideen har jeg tenkt å bruke på kubbelys også, men så langt er jeg ikke kommet ennå, det er mye som skal ordnes nå før jul, men jeg brukte ideen til to kaffeglass. De havner nok ikke under noe juletre, såå vellykka ble de ikke, men jeg fikk brukt noen smårester. Noterer bak øret til neste forsøk at i alle fall garnvalget var helt riktig i tykkelse, har brukt rester i Finull, spælsau fra Hoelfeldt-Lund og 2-tråds Sjølingstadgarn.

Hva kaller man egentlig disse?

1 kommentar:

  1. Så mye stilig du lager :-)
    Liker ekstra godt lysmansjettene.

    Ønsker deg en strålende jul :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin