tirsdag 6. desember 2011

Tykke og gode grytekluter

Rettstrikka grytekluter

Grytekluter av aller enkleste, men beste sort, strikket med tredobbelt garn. Tykke og gode og praktiske. Jeg har brukt tre tråder Solberg Fiol på pinner nummer 4,5. Jeg la opp 35 masker og strikker 20 cm før jeg felte av. Det gikk med ca. 50 gram per klut.
Det var oppskriften, en overkommelig i siste liten julegave.

Grytekluter

Syns du det blir litt kjedelig med bare rette masker, så kan du jo strikke eller hekle en litt mer spennende partner. Jeg har vært på jakt i mine mange poser med garn, og funnet noen halvferdige grytekluter fra den gang jeg strikket på maskin. Strikkemaskinen er ikke i bruk lenger, så jeg strikket bakstykket for hånd og heklet sammen i kantene.
Planlegger å lage noen flere par, kanskje jeg endelig skal få somlet meg til å hekle Annepålandets gryteklut.

Grytekluter

4 kommentarer:

  1. Kjempefine grytekluter!

    Jeg liker veldig godt luene dine i innlegget under også.

    Ønsker deg en koselig og kreativ førjulstid!

    SvarSlett
  2. ja det var kjempefine,gode og tykke grytekluter.

    SvarSlett
  3. Kjempefine grytekluter og veldig kjekke tips du kommer med.

    Ønsker deg en fin adventstid!

    SvarSlett
  4. Grytekluter! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det? Er ny innenfor strikking... går litt tregt enda og jeg strikker ikke komplisert. Oppskrifter? Må ikke nevne de, for det er for avansert :P
    Søt blogg du har:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin