lørdag 12. november 2011

Perlestrikk

Perlestrikk

Garnet er Jo Sharp som ble med hjem fra Danmark i sommer. Et dyrt garn som måtte prøves likevel, jeg er svak for tweedgarn, og dette var et deilig garn! Men det blir nok ingen store prosjekter i det, en grunn er prisen, en annen at jeg liker litt fastere ullplagg enn jeg tror dette vil gi. Som lue blir det en favoritt! Jeg tar gjerne imot tips fra deg om du har gode erfaringer med garnet i store plagg.

Huskelapp:
Jeg la opp 92 m på pinner nummer 4, strikket vrangbord 2 r 2vr, og la ut ei maske etter vrangborden og strikket ei rett ei vrang, altså perlestrikk. Masketakllet må være oddetall.

Perlestrikk er litt i motebildet igjen, det liker jeg, det er jo så enkelt og fint. Det blir litt tykkere enn glattstrikk.

Her er et lite julegavetips:

Pulsvarmere

Høstvarmere! Jeg har brukt 13 gram tynt ullgarn til disse pulsvarmerne, kanskje Tvinni, men banderolen er borte, så jeg er ikke sikker. Takk Strikkelisa for at du deler mønster! Høstvarmere er helt enkle, dekorative og varmer der de skal, en fin liten venninnegave altså.

7 kommentarer:

  1. flott lue og ikke minst pulsvarmere. Har tenkt å strikke meg pulsvanter i hele høst, men det har blitt med tanken .....
    Nå er det tid for hansker!

    God helg til deg :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefin lue i nydelig farge !
    Pulsvarmerne ser gode ut. Lekkert mønster, som
    ligner på noen jeg strikker.
    Er selv helt ramlet av lasset når det gjelder
    blogging. Koser meg med å være på besøk hos andre.

    Ha en fin helg videre.

    SvarSlett
  3. Flott lue - jeg liker perlestrikk jeg! På ferie i New York i høst så jeg et helt enkelt, grått, perlestrikket skjerf i en helt uoverkommelig prisklasse. Veldig fint - og ikke uoverkommelig for den som perlestrikker selv.

    Fine pulsvarmere også! Jeg lagde noen som kan minne om dem - "Tant Koftas Uddmuddar". Ser like ut men det er en annen oppskrift. Og gult er kult!
    God søndag!

    SvarSlett
  4. Perlestrikk er superfint, men jeg synes det tar så innmari lang tid! Mister nesten motet underveis:) Men ei lue hadde jeg kanskje fått til. Du kommer nok til å få masse glede av denne. PS. Vakkert bilde!

    SvarSlett
  5. Perlestrikk er så flott, og den ser veldig god ut. Haustvarmarane var og flotte :)

    SvarSlett
  6. Så fine pulsvarmerene ble! Gøy å se altså. :D Kjempedeilig, enkel og kjapp gave.
    Og den gulfargen er bare strålende vakker!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  7. Lua di så veldig fin ut. Og stålsatt som jeg er klikket jeg IKKE videre på garnlinken ;-D

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin