torsdag 24. mars 2011

Annas enkle lue igjen

Annas enkle lue

Av og til får jeg kommentarer fra andre strikkere som har strikket noen av oppskriftene mine, det er veldig hyggelig. Oppskriftene mine er jo helt enkle saker, så ofte er kommentarene fra nybegynnere, og det kan jeg like, flere strikkere vil vi jo ha! Ofte får jeg noen gode tips selv også: Marte har strikket Annas enkle lue med dusk, jeg synes den ble veldig fin med dusk på.

Jeg har teststrikket mitt eget mønster, siden jeg ville ha ei helt enkel nøytral lue. Den er strikket i Drops Angora Tweed på pinner nummer 3,5. Den er litt fast i fisken så jeg kunne kanskje gått opp en pinnetykkelse etter vrangborden. Fellingen er strikket etter mønstere. Den er litt butt, men for å gjøre den rundere kan den strikkes med ei omgang mer mellom hver felleomgang. Mønsteret finner du her.

Snøen fra det første bildet er borte, så den neste lua jeg skal teststrikke er ei passe baggy bomullslue som passer fint om våren.

Vårluer

8 kommentarer:

  1. Fine luer!!! Greit med noe enkelt ibland mellom alt det andre.

    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  2. Eg er tilhenger av gode basisoppskrifter :-)

    SvarSlett
  3. Herlige luer. Og enkelt er ofte det beste ;O)

    SvarSlett
  4. Som wims sier: det enkle er ofte det beste :-)
    Ble jaggu litt inspirert til å strikke vårluer :-)

    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  5. Luene dine er fine. Fint med litt enkle luer også:)

    SvarSlett
  6. Elsker enkle ting, det går så fort å strikke! Og man slipper å bli irritert når man ikke får til avanserte mønstre!
    =)Misemor

    SvarSlett
  7. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg.:)
    Du er jo superstrikker da. Så mange fine ting du har laget!
    Ellen:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin