mandag 13. april 2009

Bestemorsjal

Bestemorsjal

Bestemorsjalet er ferdig. Enkelt og morsomt å hekle. Fant en morsom videobeskrivelse på FrkSnupps blogg som jeg brukte som utgangspunkt, men teknikken er egentlig bare ei halv bestemorrute.

Materialer: 200 gram 2-tråds håndfarget Sjølingstadgarn.
Heklenål nr. 6.

Jeg startet med ei maske, i maska heklet jeg tre staver i to puljer med to luftmasker mellom (to luftmasker erstatter den første staven).
Andre omgang: tre staver i siste maske på forrige omg. (to luftmasker erstatter den første staven) ei luftmaske, tre staver, to luftmasker og tre staver om de to luftmaskene fra forrige omgang (dette danner et hjørne), ei luftmaske deretter tre staver i siste maske på forrige omgang.
Tredje omgang: tre staver i siste maske på forrige omg., ei luftmaske, tre staver om luftmaska på forrige rad, ei luftmaske, tre staver, to luftmasker og tre staver i hjørnet... osv. Det blir altså to luftmasker mellom de tre stavene i hjørnet og ei luftmaske mellom stavgruppene på sidene.

1 kommentar:

  1. Hallo - vel overstått påske:-)
    Mye fint du har laget den siste tiden - for egen del blir det mye opprekk av halvferdige prosjekter...;-) Men jeg surfer jo litt rundt og ser hva som rører seg. Da kom jeg over ideen om blogghopping - så da hoppet jeg innom hos deg:-)
    Fortsatt rikig god helg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin