torsdag 22. juli 2010

Enda et par sokker med bladmønster

Sokker med bladmønster

Mitt andre par med bladmønstrete sokker, men dette paret er til meg selv. De er strikket i Wollmeise på pinner nummer 2,5, masketall 64, garnmengde 95 gram. Fargen heter Lavendel, men den kunne like godt fått navnet Ridderspore, det er en nydelig farge, akkurat så knall lilla som jeg liker den.

Sokker med bladmønster

Dette er det første jeg strikker av Wollmeise til meg selv, det er blitt gode sokker å ha ha rett på foten. Garnet var godt å strikke med, så jeg skjønner godt at mange digger Wollmeise. Jeg har skrevet mer om hvordan jeg har strikket sokken her, forklaring på bladmønsteret har jeg skrevet her.

9 kommentarer:

  1. Kjempefine sokker! :)

    Jeg har hørt mye bra om Wollmeise og kunne tenkt meg å prøve det selv, hvordan fikk du tak i det?

    SvarSlett
  2. Flott farge og flotte sokker.

    SvarSlett
  3. Ridderspore var jo ett passende navn. Flotte sokker.

    SvarSlett
  4. Nydelege sokkar!! Eg har enno ikkje prøvd wollmeise, men det klør i fingrane etter å prøve. Må berre redusere garnlageret ein del til først...

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte sokker, og nydelig farge

    SvarSlett
  6. Nydelige sokker, og imponerende at du strikker helt etter eget hode. Jeg klarer vanlige sokker uten mønster, men disse med bladmønster hadde jeg ikke klart.
    Du er rett og slett flink!

    SvarSlett
  7. For en lekker farge! Nydelig, og ja, mer ridderspore enn lavendel :)

    Tusen takk for kommentaren din omkring facebookspørsmålet mitt, supert forslag! Har begynt å tusle med siden nå, offentliggjør den på mandag tenker jeg. (du veit, man skal skynte seg langsomt..)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin