søndag 29. januar 2012

Den store vottemåneden

Rutete votter

Votteproduksjonen i januar ble avsluttet med et par enkle rutete votter. Som pyntebord har jeg brukt en tvebandbandbord her også. På revevottene forsøkte jeg å forklare hvordan jeg gjorde det. Vott nummer en var litt for kjedelig å strikke, så der plasserte jeg et revehode. På vott nummer to glemte jeg det.

Huskelapp: Masketall 48 på pinner nummer 3. 3-tråds Sjølingstadgarn. Helt enkel tommel over 20 masker, strikket ingen kile, selv om det ville gitt bedre passform.

Her er januars votteproduksjon under ett. De fleste vottene ble helt enkle. Det var meningen å brodere på dem men så langt kom jeg ikke, det får bli ei annen gang. Jeg kan visst ikke gi meg med vottestrikkingen enda, en liten venn av huset kom med denne replikken i dag: De vottene du strikket til meg er de aller beste vottene! Det kaller jeg søknad om et par votter til.

Votter

16 kommentarer:

  1. Du verden for en effektivitet - og så flotte votter!!
    Det var veldig stilig med paret hvor kun den ene votten hadde revehode :-)
    Tveband-strikk er flott - det blir rett og slett mer elegant enn tradisjonell vrangbord :-)
    Ha en fortsatt fin søndag i snøværet!

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelige kommentarer. Jeg fikk nettopp ei flott vottebok i posten med forslag til mange fine oppleggsmåter og kanter, håper jeg kan bli mer variert etter hvert. Gøy å prøve nye strikkemåter.

    SvarSlett
  3. Store mengder, veldig effektive januarpinner!

    Ny vottebok? Noen sjanse for at vi får lese noen omtale?

    SvarSlett
  4. Så kjempfin det var med de rutete vottene, skikkelig stilig.

    SvarSlett
  5. Ser reven er ein hit. Flott produksjon. Vottar er får ein alltid bruk for.

    SvarSlett
  6. Mange flotte par votter du har laget!!

    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  7. Oj, så mange fine votter! Jeg syns de rutete vottene var flotte - jeg liker grafiske mønstre.
    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett
  8. Ingen som skal fryse på hendene her nei. Fine votter du har laget!

    SvarSlett
  9. Flotte votter... :O)
    Du har vært kjempeproduktiv! Hadde ett par votter(ufo) jeg hadde tenkt å gjøre ferdig i januar...., men har ennå ikke begynnt på de! Kankjse i februar!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  10. så flink du er!! og for en tolmodighet du må ha som har strikket alle de vottene.. :)

    for å svare på spørsmålet ditt som er i et innlegg litt lenger nede på siden så nei; jeg klarer ikke å gjøre ferdig et prosjekt hvis jeg plutselig får en ny ide.. hehe! greit å ha noe å bytte på da ;)

    la meg til som følger jeg, flott blogg du har! kommer plutselig tilbake!

    ha en fin dag!

    klemmer fra Kine

    SvarSlett
  11. Fantastisk, for en produksjon! =)

    SvarSlett
  12. Flotte vottar!
    Tvebandstrikking... er det vanskeleg å lære? Det ser veldig flott ut :) Finns det gode og forklarande linkar?

    SvarSlett
  13. Wow! Så mange fine votter da! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin