onsdag 18. januar 2012

Første vottepar ut...

Revevotten

Kavalkadene for 2011 viste at det ble strikket heller snaut med votter i fjor, derfor har jeg satt inn støtet nå i januar. Vottene over er strikket i 3-tråds Sjølingstadgarn etter diagrammet i sokkeinnlegget. Revehodene var  morsomme å strikke, selv om jeg måtte slynge tråden noen ganger underveis.

Huskelapp:
Jeg la opp 48 masker og strikket vrangbord 2r 2vr, og la ut til 50 masker etter vrangborden. Mønsteret er delelig på 10, slik at det ble til sammen 5 repetisjoner.
Tommel: 20 masker, 16 omganger før felling.

Vottene under er strikket i Noro, tror jeg. Garnet har ligget ei stund, så banderolen er borte, men mener å huske at garnet var fryktelig dyrt, og etter kvaliteten på vottene stemmer det nok at dette er eksklusivt garn. De er strikket helt enkelt fra toppen og ned, nederst måtte jeg bruke litt smårester for å få de lange nok. Av og til er det enkleste det beste, i alle fall når garnet er behagelig på. Vottene er blitt en favoritt bare fordi de er så gode på hånda.

Enkle favorittvotter

Jeg mangler ikke prosjekter, her er de fleste av dem samlet i dårlig lampelys. Jeg strikker etter mottoet: et strikketøy for enhver anledning, og har både et par større plagg på tynne pinner på gang, noen vottepar som mangler trådfesting, et tøffelpar, et par tre sjal og et par prøvelapper m.m.

Det stresser meg ikke å ha så mange strikketøy på gang samtidig, de fleste blir jo ferdige etter hvert. Jeg klarer bare ikke vente med å legge opp når jeg får en god ide. Gjør du?

Prosjekter 2012

15 kommentarer:

  1. omtrent slik ser det ut i strikkekurvene mine også - to kurver, flere poser, + noe i garnkista. Noe blir aldri ferdig, men det meste går seg til etterhvert.....
    Godt å vite at jeg er normal .......
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Hehe, Sidsel, ja du er helt normal;-)

    SvarSlett
  3. Morsomme revevotter med spreke farger! Flere strikkeprosjekter samtidig er et kjent fenomen. Fortsatt god strikkeuke!

    SvarSlett
  4. Kan godt ha ett par prosjekter samtidig, men blir veldig ivrig på å få noe ferdig når en ny idè dukker opp.... Må liksom avslutte, ellers kan det bli liggende. Bra vi er forskjellige, ellers har det blitt kjedelig:)

    SvarSlett
  5. Ha ha, ja det klør ofte i fingrene etter å legge opp til nye prosjekter! Eg sliter som regel med "samvittiheten" over alt som burde blitt ferdig, men mest av alt når det er ting som har litt tidsfrister. Akk!

    Også var det kule votter!

    SvarSlett
  6. Hm, ja, jeg kjenner meg igjen.

    Flotte votter! Jeg driver også og strikker votter, for 2012 er jo selveste votteåret, har jeg skjønt.

    SvarSlett
  7. Eg tror at de fleste som strikker mye har mangen strikketøy på smme tid. Det er i allefall det eg tenker når eg legger opp nytt og nytt i gjenn.
    Det blir jo ferdig etterhvert :)
    Søte votter!!

    SvarSlett
  8. Ser og hørest heilt normalt ut:)) Flotte sokker du har laga!!

    SvarSlett
  9. Kjempefine vottepar. Jeg brukte litt tid på å "oppdage" revene, så bare de svarte feltene. Rart det der. Også tror jeg kanskje det er Noro Silk Garden du har strikket vottene av, kan det stemme? Godt nytt strikkeår!

    SvarSlett
  10. Kult mønster, og flotte vottar :)

    SvarSlett
  11. Jeg skulle til å si: samme her, men du har jo maaaange prosjekter på pinnene. Stort sett holder jeg meg til tre fire strikketøy i slengen, men nå har jeg faktisk bare ett eneste, og det er lenge siden.

    Så flotte votter du har laget og komponert. =)

    Ha en fin helg. Klem fra meg!

    SvarSlett
  12. Er nok flere som har en hang til å legge opp nye ting ettersom ideene popper opp ;) Har aldri samlet de i en haug :p

    SvarSlett
  13. Så flotte votter. Morsomt med vottestrikking. Ha en god helg

    SvarSlett
  14. Kjempestilige votter!! Jeg har sagt det før men får si det igjen. Utrolig flott og innholdsrik blogg du har! Både med flotte bilder og hjelpfulle tips.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin