søndag 1. januar 2012

Lue- og småstrikkavalkade 2011

Mine luer 2011

1. Lue med katteøye, 2. Lue i restegarn, 3. Enkel lue, 4. Flettelue, 5. Fletteluer, 6. Enkel flettelue, 7. Enkel flettelue, 8. Annas enkle lue, 9. Lue med åttebladroser, 10. Lue med åttebladroser, 11. Paraphernalia lue, 12. Små skøyteluer, 13. Prøving av ny vårlue

Det ble noen luer i 2011 også, sånn ca. 25, litt færre enn året før med andre ord.
Favoruittlua mi ble Paraphernalialua i Wollmeise. Ikke altfor tykk, fin og den sitter godt på hodet. Beskrivelse av hvordan jeg strikket lua finner du her.

Ei annen lue jeg ble veldig fornøyd med er Lua med katteøyne i Andes. Kjapp strikk på tykke pinner, men det ble ei fin og litt annerledes lue. Mer om lua her.

Småstrikk 2011

1. Halvvanter, 2. Halvvanter, 3. Pulsvarmere, 4. Andreas Mitts, 5. Hals, 6. Hals, 7. Andrea's Shawl, 8. Hekleveske til strikketøyet, 9. Hekla sjal

Litt småstrikk ble det også i 2011: pulsvarmere, tre sjal, et par halser og ei veske. Favoritten blant disse var den lange halsen til tenåringen i huset, den har vært i bruk omtrent daglig siden den var ferdig. Hekleveska ble jeg også fornøyd med, den er super til strikketøy.

Kavalkaden fortsetter...

7 kommentarer:

  1. Her var det masse flott!
    Kjempe flotte luer, det og sokker blir det ikke nok av her i huset :)
    Godt nytt strikke år til deg!!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har strikket! Jeg gleder meg til å følge med på det du lager i år også.

    Ønsker deg et kreativt godt år!

    SvarSlett
  3. Her var det mye fint :-)
    Godt nytt år!

    SvarSlett
  4. Så masse fint du har laget i 2011 :)
    Godt nyttår :)

    SvarSlett
  5. Masse flott! Jeg lar meg stadig imponere av luene dine. Har lyst å prøve meg på flettelua, men lar meg skremme av flettene, det ser så ava ut.

    Du er kjempeflink!

    Godt nyttår!

    SvarSlett
  6. Godt Nytt år! Masse fint du lager. Inspirerende å følge bloggen.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin