søndag 8. juli 2012

Retrojakke i Finull

Retrojakke i Rauma

Retrojakka er fullført. Mønsteret er Mod. 213-4 fra Rauma. Jeg har strikket i Finull på pinner nummer 3 og 3,5.

Retrojakke

Fordi det å sy i ermer er ikke en favorittsyssel, har jeg strikket raglanfelling. Jeg er stor fan av raglanfelling, både fordi det er enkelt å strikke og plaggene gir god passform. Denne gangen lykkes jeg ikke helt med masketallet, jakka ble for vid i halsen. Jeg oppdaget det for seint, jeg skulle ha prøvd litt mer underveis i stikkingen og plukket opp færre masker langs halsen.

Retrojakke

Ellers er jeg godt fornøyd. Jeg syns mønsteret er passe retro, fargene er fine, spesielt godt liker jeg det beigemelerte garnet. Det gikk med seks nøster beige, to nøster rødt og et nøste av brunt og gult, totalt veier jakka 400 gram. Finull er drøyt, det er ikke noe garnsluk, men jeg velger å strikke med litt tykkere pinner enn anbefalt. Jeg liker at det er litt løst strikket, plaggene blir mykere da.

 Retrojakke

Det er forresten kommet mer Finull i hus. Husfliden i byen solgte ut mange farger til 10 kroner nøstet fordi de ikke har plass til å ha hele fargespekteret i Finull. Synd for meg som kunde at de ikke har plass til alle fargene i butikken, men flaks at jeg fikk kjøpt så mange nøster for en billig penge. Nå blir det retrogul jakke også.

Finull til 10 kroner nøstet

23 kommentarer:

  1. Veldig fine border på jakka! Og flott fargevalg.

    Finull på salg? I neste uke og, tro?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mulig du har noen nøster igjen, de hadde mange, så de tror jeg nesten.

      Slett
  2. Kjempe fin jakke, og ikke minst herlige nøster du har kjøpt deg :)

    SvarSlett
  3. hvilken Husflid har Finull på salg???? Skulle jeg gjerne like å vite .....
    Synes jakka di blei flott - likte så godt fargesammensettingen

    SvarSlett
  4. kjempr fin jakke. Fargene passet veldig godt sammen;)

    SvarSlett
  5. Superfon jakke!! Liker veldig godt finull og masse fine farger

    SvarSlett
  6. Smuk jakke og meget fin farve sammensætning :-)

    SvarSlett
  7. Flott jakke :) Og heldige deg som fikk billig finull - ser at den gulfargen kaller litt på meg ;)

    SvarSlett
  8. Kjempefin jakke! Det ble veldig friskt med den gule fargen sammen med de andre, bra valg :)

    SvarSlett
  9. Kjempefint mønster og herlige farger. Finull er jo også et fantastisk flott garn som passer ypperlig til kofte. Jeg sliter med å komme i gang med min Olive... garn og mønster er på plass :)

    SvarSlett
  10. Herlig retro-jakke! Nydelige farger i den. Og for et garnkupp du har gjort! Finull er veldig fint til toving også så der har du mange muligheter.

    Ha en strålende mandagskveld!

    SvarSlett
  11. For ei flott jakke :) Nydelege fargar, og fint mønster.

    SvarSlett
  12. Åh, så fin den ble! Og heldige du som fikk kjøpt fint og billig garn. Men, som du sier....synd at de må rydde vekk noen farger. Det er så dumt når garnbutikkene ikke har alle fargene på lager, eller i hvertfall nesten alle farger.
    Forresten, jeg syns den ser fin ut i halsringningen. Og det er jo kjekt å ha noen jakker som er litt åpne i halsen også.
    Nå er jeg spent på hva neste prosjekt blir ;)

    SvarSlett
  13. Jakka ble kjempefin! Liker fargene veldig godt - litt uventet, men effektfull fargekombinasjon. Og veldig fin på deg!

    SvarSlett
  14. Den jakke er blevet super flot !
    rigtig fint mønster - flot farvesammensætning.
    og så var det et rigtig godt køb med det nye finuld.
    hilsen Mona

    SvarSlett
  15. Kjempefin jakke i retrofarger. Ha en fin dag

    SvarSlett
  16. Åhhh den jakken var jammen meg fin. Digger fargekombinasjonen du har valgt. FInull er gull altså. Er helt på vottekjøret jeg nå og da går det i finull, elsker det garnet og elsker at det finnes i så mange kule farger. Synd at garnbutikken din ikke har plass til alle fargene da, men flott at du fikk kjøpt så mye for en billig penge. Gleder meg til å se hva du lager av garnet.

    SvarSlett
  17. finullgarn er fantastisk flott. Spennende farger du setter sammen til en fin jakke.

    SvarSlett
  18. SÅ KUL DEN BLE!!!!! Gratulerer med særs vellykka ferdigstilt prosjekt! Knall!=D

    SvarSlett
  19. Den jakken din ble virkelig flott. Det strikkes så mye fint i Finull men jeg blir liksom aldri god venn med det garnet :-)

    SvarSlett
  20. Jakken din er knallfin! Og MYE finere enn i heftet fra Rauma!!!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin