torsdag 17. april 2014

Kan man virkelig klippe i ull uten å sy først?

IMAG1203_BURST003

Det sitter jeg og grubler på nå. I mønsteret til Sauejakka skriver Pinneguri at man kan klippe i ren ull uten å sy en maskinsøm først. Det samme skriver Torirot i mønsteret til vesten Blomekrans. For sikkerhets skyld sydde jeg en søm i sauejakka før jeg klippa.

Jeg har virkelig kost meg med dette strikketøyet, godt garn, fine farger og morsomt å se mønsterbordene ta form. Men nå sitter jeg altså og vurderer på om jeg skal ta sjansen på å klippe helt uten en eneste søm først, tenk om hele vesten går i vasken!

Slik ser vesten ut nå, mangler bare kanter rundt ermer og hals. Fortsettelse følger!

Skal jeg tørre å klippe?

8 kommentarer:

  1. Klipp i vei, en gang må være den første! For meg var det faktisk første gang med blomekransvesten min - og det gikk så fint så.
    Det regner i Lyngdal, så jeg tipper det er dårlig vær i Mandal også. Klipp i vei, så kan du flashe den nye vesten i sola som er spådd i morgen :-) Lykke til!

    SvarSlett
  2. Har lige gjort det, det fungerer fint, og man får en rigtig pæn kant - men jeg havde også en sommerfugl i maven, da jeg satte saksen i mange timers arbejde :)

    SvarSlett
  3. Så flott denne blir - og nydelige farger. Jeg er spent på hva løsningen på denne påskekrimmen blir :-) Jeg er livredd for å klippe og ikke sy...

    SvarSlett
  4. Har fullført en ermekant. Det ser ut som det fungerer fint, men de ytterste maskene løsna litt når jeg strikka vrangborden. Når vrangborden var ferdig bretta jeg løse tråder inn og kastet rundt kanten på baksiden. Vanskelig å forklare, skal vise bilder senere.
    Super regnværssyssel, men nå en tur på kino før fortsettelsen :-)

    SvarSlett
  5. Det går heilt sikkert an å klippe utan å sy først, men eg syr eit par saumar for sikkerheitsskuld. Det er så dumt om det skulle rakne!

    SvarSlett
  6. Skjønner godt at du kvier deg for å klippe etter så mye jobb. Ønsker deg lykke til og gleder meg til å se resultatet :o) Påskehilsen fra Toril :o)

    SvarSlett
  7. Venter i spenning, holder på med sinnasaujakka.

    SvarSlett
  8. Skjønner deg godt jeg, men kan nok hende det stemmer. Kanskje bedre å klippe en prøvelapp først?

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin