torsdag 21. april 2011

Påske i filt og fjær

Påskekylinger i filt

Ja til flere strikkekafeer med barneparkering;-) Mens mor strikket, laget tiåringen og kusina påskekyllinger i filt. Stedet var påskeverkstedet på Sjølingstad. Kjekt at ungene er blitt så store at de kan sy påskekyllinger selv uten altfor mye hjelp. Kyllingene er sydd i hobbyfilt, her er en oppskrift på kyllinger som ligner veldig.
Forskjellen er at jentene sydde sammen er trekant, men resultatet er ganske likt. Syns de ble morsomme.

Kyllingen i piperenser og fjær er det også tiåringen som har laget.

Påskekylling i piperenser og fjær

Nå skal jeg pakke solbriller, solkrem og påskestrikketøy for en tur på stranda. God påske.

5 kommentarer:

  1. Så utrolig flinke de er... syntes de kyllingene var veldig artige :)
    Ha en forsatt fin påske :)

    SvarSlett
  2. Sjølingstad er ein fantastisk plass, så eg forstår at du syns det er toppers med strikkekafé der ( barneparkering eller ikkje... ).
    Heimelaga påskekyllingar er så utruleg mykje finare enn kjøpekyllingar, og desse var skikkeleg kule.

    God påske!

    SvarSlett
  3. herlig påske pynt!

    God påske

    SvarSlett
  4. koselige kyllinger :-)
    Litt snodig, jeg satt akkurat og tenkte på Sjølingstad, og besøket der i høst. Jeg holder på med et par votter i garnet derfra, og tenkte jeg må snart dit igjen.
    Ha en fortsatt god påske.

    SvarSlett
  5. Ha en fin påske!
    Her er det ingen påskepynt, bare priklete småplanter!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin