lørdag 25. april 2009

Grønt er skjønt

Kurv med grønne ufoer

I dag rigget jeg meg til i sola, med ei kurv med grønne ufoer. Flott å montere ute i sånt fint vær.

My creation

Er veldig fornøyd med det grønne alpakkasettet. Håndleddvarmerne er heklet etter et mønster i et gammelt heklehefte som dukket opp. Halsen heklet jeg på vei til Berlin. Jeg brukte et mønster på ermer fra heftet S02 fra Coats, men det måtte en god del tilpasning til for å få riktig passform. Jeg har halvannet nøste garn igjen, grønne perler også, så jeg tenkte jeg skulle strikke ei Odessalue til, men det blir ikke før til høsten.

Men bare den ene retro grytekluten ble ferdig. Den andre blir ikke fullført før tunikaen til åtteåringen er ferdig. Det er ikke ofte jeg må vente på restegarn, pleier jo å ha i massevis.
Mønsteret til gryteklutene fant jeg i boka Brukt på nytt av Kathrine Gregersen.

Retro grytekluter

18 kommentarer:

  1. Et nydelig sett i grønt. Ha en fortsatt fin søndag :-)

    SvarSlett
  2. Grønt er skjønt. Det er min favoritt farge også.
    Fin blogg du har, med utrolig mye fine håndarbeid.
    Takker for titten.
    Ønske deg ein fin dag.

    SvarSlett
  3. Så mye fint! Grønt, i likhet med gult, er en undervurdert og altfor lite brukt farge!
    Ha en fin, fin søndag!

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Nydelige farger. Har kost meg lenge inne på bloggen din. Så utrolig masse flott du har strikket og lagd. Helt imponert. Kommer tilbake. Ha en fin uke

    SvarSlett
  6. Helt enig at grønt er skjønt.Det er yndlingsfargen min.Nydelig sett du har laget.

    SvarSlett
  7. Grønt er en herlig farge, og du lager mye fint. Koselig å sitte ute med et håndarbeid.

    Ha en god uke!

    SvarSlett
  8. Å, så skjønt. Nydelig sett. Jeg lager også de gryteklutene, de er jo så enkle og morsomme å lage.

    SvarSlett
  9. Så herlig. Grønt er en nydelig vårfarge. Så mye fint du har laget, ønsker deg en fin uke videre :)

    SvarSlett
  10. Kjempelekkert sett! Du kledde det veldig godt også :-D

    SvarSlett
  11. Så herlig med grønne ting. Lekre og luftige heklemasker i settet ditt. Ha en fin vårdag!

    SvarSlett
  12. Hmm, fristende med tur. Jeg er nødt til å gjøre månedregnskapet på jobb, og er ikke ferdig før fem, er det for sent?

    SvarSlett
  13. Hadde vært koselig å treffe deg på strikkekafe, men denne gangen får jeg det ikke til. Det skjer altfor mye på alle kanter for tiden. Skulle helst ha vært tre andre steder til samme tid... Men jeg skal se om ikke det passer en annen gang.

    SvarSlett
  14. Sikke en masse du får lavet ude i solen. Det ser rigtig dejligt ud!

    SvarSlett
  15. Dumpa innom bloggen din, og må jo legge igjen spor etter meg... Så masse fint du lager, jeg har vært på besøk en god stund og kikka meg rundt. Takk for titten, hilsen Elin

    SvarSlett
  16. Nydelig grytekluter du har laget og rålekker hals! Helt enig Grønt er skjønt! Ta gjerne en tur innom meg og hvis du har lyst...

    SvarSlett
  17. Elsker den grønne halsen din. Den er bare rålekker

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin