onsdag 8. april 2009

Glimt fra Berlin

Å være i Berlin er som å være midt i Europas historie. Byen er full av minnesmerker, gamle og nye. Med og uten kulehull. Vi fikk med oss ganske mye på tre dager, både av minnesmerker, museer og konserter, men jeg vil bare blogge et par ideer jeg fikk. Her er en miniguide til Berlin.

Jeg hadde vel trodd jeg skulle kikke innom en garnbutikk eller to, men jeg kom ikke over noen på min vei, og jeg lette ikke. Vi var innom noen bokhandlere, både små og store, men det var lite hobbybøker å finne.

Dette butikkvinduet fant jeg i Hackescher Markt, i en stor kunstbokhandel. Ikke lett å fotografere med sola rett på vinduet, gullbuksene reflekterte ganske mye lys også.

Collagen var laget som et "gardin", og besto av mye rart: stoffbiter, doruller, idolbilder, resteveske, strikkeborder m.m.

Skulle selvfølgerlig notert meg navnet på kunstneren. Artig vindu, liker sånne rare sammensetninger.




Til slutt et huskebilde fra en av de mer eksklusive butikkene, de hadde morsomme puffer i forskjellige former og størrelser. Gode å sitte på var de også. Litt store å få med i kofferten, men med litt vadmel, noen meter rysj og en strikket kant, så lager vi dem selv:-)

2 kommentarer:

  1. Ser ud til at det har været en dejlig tur med solskin og det hele trods mangel på garnbutikker.

    Sikke nogle skønne blomster du har lavet.

    SvarSlett
  2. Ser ut til at det har vært en trivelig tur til Berlin! Fortsatt riktig GOD PÅSKE!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin