torsdag 13. januar 2011

Det var en gang en god ide...

Ikke noe å skrive hjem om - foran

Som ikke ble så bra i praksis...
Ideen var å prøve ut forskjellige garntyper i samme jakke. Garnet som er brukt er Vienna, Highlander, Nanuk, Eskimo, Silke-tweed, og 2-tråds Sjølingstadgarn i fargene rust og oransje. Noen av garntypene er vel utgått vil jeg tro, for dette er veldig 2003. Jeg husker jeg regnet med strikkefastheten for å få det til å stemme med tykt og tynt garn om hverandre.
Jakka ble nesten helt ferdig før jeg ga opp, kanten foran og i halsen ble absolutt ikke bra, men da gadd jeg ikke mer, de siste trådene ble heller ikke festet.

I kommentarene i forrige innlegg er det flere som skriver at ufoene ikke blir skrevet hjem om, derfor måtte jeg bare leite fram denne. De fleste mislykka tingene mine blir kastet etter hvert, men det er jo litt for galt med ei nesten ferdig jakke, derfor lå den nederst underst fortsatt.

Men nå henger den til spott og spe i stua, mens jeg grubler på om jeg skal rekke opp, kaste, levere til Fretex, eller tove og lage såler til støvlene av den. Forslag mottas.

Tar du utfordringen og viser fram ditt mislykka prosjekt?

Ikke noe å skrive hjem om - bak

21 kommentarer:

  1. Jeg syns den ser helt herlig ut. Helt fantastiske farger som ikke er så vanlige. Mitt forslag, sy den litt innsvingt i livet, ta den på med et bredt sort belte rundt livet. Tror den blir perfekt .... :-)

    SvarSlett
  2. Jaaa...
    Ble litt usikker nå, om jeg liker den eller ikke...
    Fargene er iallefall flotte!

    SvarSlett
  3. Det kan godt være forslaget ditt kan redde jakka, Turid, må tenke på det. Jakka er veldig varm og god, men den har plaget meg ei stund fordi jeg aldri fikk den til, så det spørs om jeg klarer å bli postivt innstilt til den igjen.
    Men jeg fikk jo prøvd ut noen nye garntyper iallfall.

    SvarSlett
  4. Hmmm, om du så lenge ikke har klart å bli positivt innstilt til jakka, så er det en indre stemme som ikke liker den. Så enten må inntrykket endres som Turid foreslår, eller bruke den til noe annet. Jeg fant noen tøfler i Brukt på nytt (Kathrine Gregersens siste bok, på biblioteket feks) som var laget av gammel genser, de var skikkelig fine.

    SvarSlett
  5. Og glemte å legge ut største tabben:
    http://meretesmonstermonster.blogspot.com/2008/06/barselgave-gone-bad.html

    Str ett år og strikkefasthet SINNSYKT FEIL = voksenstr :)

    SvarSlett
  6. Hei!
    Jakka er jo forsåvidt litt kul, men likegodt å bli kvitt den dersom den bare gir deg negative "vibber" - eller bruke til evnt tøfler som du selv foreslår!
    Tenk på alt det andre vellykkede du har laget istedet! Noen tabber må man erfare, vet du!

    SvarSlett
  7. Vet du, jeg syntes jakka er kjempekul jeg! Fin til mye denne her? Supre farger også...

    SvarSlett
  8. Brukt på nytt har jeg jo faktisk i bokhylla mi, skal studere den nærmere! Godt mulig jakka blir til tøfler!
    Måtte flire litt igjen av den barselgaven, Merete.

    SvarSlett
  9. Jeg hadde puttet den i maskinen med grønnsåpe:) Det som kommer ut gir deg sikkert idé videre:)

    SvarSlett
  10. Synes også at jakken din har potensiale.

    Har du mer igjen av garnet fra ryggen og ermene? Hekle kanter og litt pynt på framstykkene, kanskje noe som myker opp overgangen på det høyre.

    Min første tanke var at det der var et perfekt prosjekt for Sipusa, hun er ekspert i å sette sammen plagg i ulikt garn. Hør med henne om hun har et forslag da!

    SvarSlett
  11. Litt av en kreasjon dette, men det er vel mulig den kan bli stilig. Prøv og gjør den ferdig. :))

    SvarSlett
  12. Syntes den var stilig jeg. Friske og flotte farger. Kanskje det dukker opp en god ide til slutt. Ellers må man bare innse at man ikke blir fornøyd med alt....

    SvarSlett
  13. Men ingen ønsker å eventuellt kjøpe den!! hihi...
    Kunne vært ett av mine prosjekt!!

    SvarSlett
  14. Eg fekk nokre fine hjerter til jul eit år som var klipt ut av tova strikketøy. Når du har laga tøfler med meir så kan du jo laga nokre julehjerter også. Ikkje minst vil dei vera fine å pynta julegåvene med til neste år.

    SvarSlett
  15. Herlige farger! Jeg synes rygg og ermer var fine, så om du gidder kunne du jo byttet ut forstykkene...?

    SvarSlett
  16. Synes ikke denne jakka ser så ille ut. Spennende farger!
    Man kanskje ideen til Felisi var god - skifte ut forstykket og beholde alt det andre. Det melerte garnet gir jakken kanskje vel mye "bevegelse" enn resten?
    Blir spennende å følge med på hva du gjør til slutt :-)
    Fortsatt god helg!!!

    SvarSlett
  17. Ei jakke med særpreg :D
    Skal eg vere ærleg, og det skal ein jo vere, var ikkje jakka heilt min stil, men det skal nok ikkje meir til enn eit svart belte i livet før jakka er "god som gull".

    God helg!

    SvarSlett
  18. Jeg har mer garn, ksnskje jeg skal tenke på å skifte ut forstykkene, det ville nok blitt ei finere jakke av det.
    Men tipset om heklekanter er kanskje ikke så dumt det heller.

    Tusen takk for alle tips!

    SvarSlett
  19. Artig! Synes tanken og ideen din er brilliant! Tror nok du kan få noe riktig fint ut av den, jeg! Fest trådene, sy den litt inn her og der...så blir den nok toppers! Er innom bloggen din for første gang, og må si jeg har kost meg med endel innlegg allerede! Gleder meg til å sette meg ned å se enda mer.....og se enda mer i tiden fremover!:)

    SvarSlett
  20. Hva med å lage en slik hjemmesydd hjertekjole (av feks fleece pledd)og sette armene på? Enig i at armene og ryggen var bra. Tøfler, veske, hjerter eller sitteunderlag av fronten? Lykke til. Gøy innlegg.

    SvarSlett
  21. Synes fargene er ganske aktuelle - mye orange-farger i butikkene nå + det med å mikse ulike strukturer og garntyper er aktuelt som bare det. Synes ideen om fleece kjole eller jakke ala Ellen Sand der du kombinerer strikk og fleece kunne hvert fint. Jeg ville ikke ha laget tøfler e.l av de. Hva med å lage et "hvem vil redde/arve denne ufo'en" innlegg og gi den bort til noen som har en god ide. Skjønner veldig godt at du er lei av den, og har man mistet inspirasjonen så kan det være like greit å gi den bort til noen andre som ser potensialet..

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin