onsdag 12. januar 2011

Ikke noe å skrive hjem om...

Restegarnlue

Jeg er helt overveldet over alle de hyggelige kommentarene jeg fikk på innlegget om jakka, tusen takk. Har aldri fått så mange kommentarer før! Nå har jeg litt å gå på, så jeg tar sjansen på å vise fram et par av de tingene som ikke er noe å skrive hjem om. Lua er strikket i restegarnet etter sokkene og vottene i det fargeglade Onlinegarnet. Tiåringen ville ha lue som passa til, men det var ikke nok garn. Løsningen ble å strikke tre omganger Online og tre omganger gul Lanett. Fortsatt fargeglad, ja, men vellykket, tja, lua blir stort sett liggende igjen i skuffa om morgenen.

Enkle votter

Og så var det vottene da, praktisk med varme ullvotter i kulda, men garn som er tvunnet sammen av fire tråder i forskjellige farger, blir altfor rotete i fargen. Nå ligger forresten vottene sannsynligvis under snøen et sted, der skjemmer de ingen.

Seksåringen måtte teste om de ville fungere som fotballhansker!

Enkle votter

I år fullfører jeg en ting av gangen, og mitt prosjekt akkurat nå skal bli en fargerik genser i Norogarn. Jeg strikker fra toppen på denne også fordi jeg var usikker på hvor langt garnet ville rekke. Jeg liker garnet godt, liker blandingen av silke og ull og at det er litt ujevnt, men fargene er jeg litt usikker på om jeg liker like godt, det er noen som skurrer litt, så jeg er spent på resultatet.

Utfordring til deg: Hva skriver ikke du hjem om?

Norogenser

12 kommentarer:

  1. Haha! Eg skriver ikke hjem om en tunika eg skulle sy til jul!
    Den er tom. avbildet i bloggen min, men ikke noe " ferdig bildet".
    Den blei rett og slett kastet :-)

    SvarSlett
  2. Så kjedelig! Men ikke alt blir vellykket og ikke alt blir noe av, selv om det var en aldri så god ide i starten. Vi får glede oss over de tingene som blir bra!

    SvarSlett
  3. nydelig jakke!!!! og så herlige farger på lua,flink du er!!!

    SvarSlett
  4. Liker fargekombinasjonen på lua :)

    SvarSlett
  5. Haha, synes lua ble fin jeg da. Hvis jeg skulle si hva jeg ikke skriver hjem om må det være prosjekter som aldri ble ferdig. Matfar venter fremdeles på en genser som ble påbegynt i 1988:))

    SvarSlett
  6. Når jeg tenker meg om har jeg vel noen plagg som aldri er blitt ferdig jeg også...

    SvarSlett
  7. Jeg synes luen var fin jeg.
    Jeg strikket en fugl i går, ikke noe å skrive hjem om. Men den må jo få bli med den også:)

    SvarSlett
  8. De prosjektene ikke er å skrive hjem om...
    Det er de vottene som ble alt for tykke etter toving, og skjerfet som var fint når det kom av pinnene, men som ikke ble fint PÅ, og baggy lua som ble ultra-tantete som trådene ikke er festet på ennå (13 år siden den ble strikket...), og...

    SvarSlett
  9. Eg syns du _skulle_ skrive heim om lua, det var ei skikkeleg gladlue :)

    ...men eigentleg forstår eg at det innimellom er ting ein ikkje føler for å viser fram. Av og til er det eit-eller-anna som vert feil ( kanskje ikkje ein eingong klarer å setje fingeren på kva det er ) og då må det vere greit om ein ikkje skriv verken heim eller andre stadar om det.

    SvarSlett
  10. Tror jeg har noen nøster av den Noro-fargen(-e) jeg også. Nesten alle Noro-nøstene inneholder noen overraskelser, men det er jo litt av moroa, og som oftest blir det fint.

    Det jeg ikke skriver hjem om, er alle UFO-ene mine - det er rett og slett for mange.

    God torsdag!

    SvarSlett
  11. Utrolig herlig lue, jeg fikk lyst til å begynne på en hermelue med det samme! Det jeg ikke skriver hjem om, fortrenger jeg så godt at jeg ikke orker å rote i hukommelsen etter det..

    SvarSlett
  12. Kjempefin lue! Vottene i Onlinegarnet var også veldig fine, husker godt dem fra noen innlegg tilbake. Muligens må det snopes litt rosa sukkertøystripete i helgen. Jeg skriver ikke hjem om shoppingløftet mitt, som på alle måter er den verste UFOen- det gikk fint noen måneder, og så brøt jeg det så til de grader at nå er det bare pinlig. Men en gammel strikkeUFO skal jeg vel klare å grave frem til et innlegg..

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin