mandag 3. januar 2011

Votter i lange baner

Votter 2010

1. Votten Blomst, 2. Votten Blomst - versjon to, 3. Heklevotter, 4. Votter i ribbestrikk, 5. Selbuvotter, 6. Hugin og Munin

Det ble noen votter i 2010 også. Her er et utvalg av dem, tilsammen ble det elleve par. Favoritten er nok vottene Blomst, som jeg strikkeet to par av, et i 2-tråds og et i 3-tråds ullgan. Jeg likte god å strikke dem, og så ble de utrolig vakre. Begge parene ble gitt som gaver, så jeg må nok strikke et par til meg selv også. Jeg ble også veldig fornøyd med de grønne heklevottene med ball på.
Vil du vite mer om de forskjellige vottene, finner du det under etiketter votter.

Selbu Peace&Love Mittens

Vottene for kjærleik og fred (Selbu Peace and Love Mittens) har jeg ikke vist fram før. Mønsteret er det Torirot som har designa, det er forresten hun som har laget Blomstervottene også.

Selbu Peace&Love Mittens

Vottene er strikket på pinner nummer 2,5 i 2-tråds Sjølingstadgarn. Mønsteret er ikke for nybegynnere, man må følge det linje for linje for at det skal bli riktig, men resultatet blir flott, så det er verdt jobben. Dessuten har det mange fine detaljer som peacemerket på tommelen, og hjertet inni hånda.

Selbu Peace&Love Mittens

Også disse vottene endte under juletreet, så det spørs om jeg ikke må strikke et par til av disse også. Endringer jeg vil gjøre da, er å strikke selve votten på pinner nummer tre, og kanskje finne et garn som er litegrann tykkere.

Selbu Peace&Love Mittens

Snøfnuggmønsteret inni hånda likte jeg veldig godt, det kunne blitt fint på en hel vott også, eller på ei lue?

Selbu Peace&Love Mittens

21 kommentarer:

  1. Så flotte votter!!
    enig med deg at Blomst vottene var de fineste, de var direkte vakre

    SvarSlett
  2. Votter er i grunnen veldig fine strikkeprosjekt. Dei er overkommeleg store, kan koma i utallige variantar og er veldig takknemlege gåver. Nydelege vottar du har laga.

    SvarSlett
  3. Masse fine votter! Og inspirerende for jeg skal ha et votteår i år ;)

    SvarSlett
  4. Her var det mange fine votter! Både Blomst og Fred-vottene står på strikkelista her. Dine eksemplarer var flotte. Liker spesielt godt fargene på Blomst-vottene. :)

    SvarSlett
  5. Så mange lekre votter du har strikket....

    Votten blomst var bare kjempelekker...Votte par nr2 i en fantastisk nydelig farge

    SvarSlett
  6. Votter er min yndlingsstrikk så dette innlegget likte jeg :D mange fine votter som du har strikket :)

    SvarSlett
  7. Du verden så mange flotte votter du har strikket.

    SvarSlett
  8. Fantastiska vantar allihopa - oj oj oj!

    SvarSlett
  9. Så mange flotte vottepar!

    SvarSlett
  10. Så mange flotte votter. Herlige farger. Liker godt vottene "blomst."

    SvarSlett
  11. så mange flotte votter du strikka i fjor!

    SvarSlett
  12. OIoioioi, her var det mange fine votter. Godt nytt strikkeår til deg :)

    SvarSlett
  13. Så mange flotte vottar du har strikka, og så flott jakkke du held på med. Ser fram til å sjå den ferdig :)

    SvarSlett
  14. Du har laget mange flotte votter. Det er mange fine mønstre å velge mellom:)

    SvarSlett
  15. Her var det mang flotte par! Tror Blomst er favoritten min, de er lekre.

    SvarSlett
  16. Utrolig mange flotte! Jeg synes votter er geniale gaver, votter kan en aldri ha for mange av, og så er det et plagg som synes, så man kan få komplimenter for vakkert HÅNDarbeid :)

    SvarSlett
  17. Gurimalla så mange flotte votter du har laget! Jeg ble helt inspirert!
    Ha et godt nytt strikkeår :-)

    SvarSlett
  18. Helt nydelige votter <3

    Godt nytt år!

    SvarSlett
  19. Så flotte votter du har strikket :))

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin