tirsdag 25. januar 2011

Lue med katteøye

Lue med katteøye

Nye ting må man teste i blant, nytt garn og ny gammel teknikk kan bli en god kombinasjon.
Garnet er Andes fra Drops, en ny kvalitet i ull og alpakka som strikkes på pinner nummer ni. Teknikken Katteøye-mønster fant jeg i Hjemmets sy- og håndarbeidsklubb fra 60-tallet. Syns katteøynene gjorde seg godt på lua, neste gang skal jeg gjøre noen små endringer, kanskje prøve med vrange masker inni øyet, og teste mønsteret på tynnere garn? Lua ble strikket på en liten kveld, det er fordelen med tykt garn.

Jeg hadde planer om å ha lua selv, men tiåringen likte den så godt at hun fikk den. Alt garn klør på henne, men ikke dette, så hun har bestilt jakke til lua, ei lang jakke med belte til.

Lue med katteøye

13 kommentarer:

  1. Takk, ja det er visst leggetid snart;-)

    SvarSlett
  2. Kjempekult med noe nytt. Den ble veldig tøff !! :-)

    SvarSlett
  3. Kjempefin lue, og kul farge til en tiåring. Hun vi har her i huset er helt over rosa-perioden, og det er litt befriende, om jeg så skal si...

    SvarSlett
  4. Stilig! De katteøynene gjorde seg jammen! Og det kan kanskje være kjekt å sende med 10-åringen noen øyne i nakken ut i vintemørket? Også katteøyne, da! De ser jo uansett! (o:

    SvarSlett
  5. Kjempe fin lue og den fargen er så lekker!

    Jeg er så spent på det nye garnet. Ingen som har i nærheten, så jeg må bestille over nett og da får jeg liksom ikke tatt på det.
    Er det tvinnet mer enn Eskimo? Eskimo passer supert til luer osv, men jeg synes det loer så veldig til større plagg.
    Det jeg skulle frem til var altså, hva synes du om garnet? :)

    Selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen kommentar, så jeg er veldig ofte innom for å se på alt det fine du lager.

    Hilsen Frk. Hanssen

    SvarSlett
  6. Garnet Andes er veldig behagelig å strikke med, selv på pinner nummer ni, holder på med erme nummer to til jakka allerede (strikker alltid ermene først). Det er et litt løst tvunnet to-trådsgarn. Anbefales, det er blitt en ny favoritt!

    SvarSlett
  7. Flott hue med spennande mønster :)

    SvarSlett
  8. Så fin lua ble, likte mønsteret veldig godt! :)

    SvarSlett
  9. Fin lue! og fin katt! Artig med et mønster man ikkke har sett før.

    SvarSlett
  10. Nydelig lue, og nydelig bilde!
    Katt, jente med hjemmestrikket lue,
    kveldsol...kan det bli søtere?

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin