tirsdag 4. januar 2011

Luer i lange baner

Luer 2010

1. Lue i falsk patent, 2. Baggy bomullslue, 3. Duskelue, 4. Lue i alpakka, 5. Lue i restegarn, 6. Lue i Malabrigo, 7. Lua Blomst, 8. Annas enkle lue, 9. Lue med fletter

Her er et lite utvalg av de 33 (eller var det 34 eller 35?) luene jeg strikket i 2010. De fleste er helt enkle, men på noen av dem prøvde jeg ut nye mønster og garnkvaliteter også. Utvalget her er de luene som er blitt favoritter og mest brukt. 10-åringen i huset er også glad i luer, og hun som har satt meg til å strikke flere av dem etter at hun har tegnet og forklart.

Lue med dusk

Blant luene 10-åringen har tegnet er den enkle lua i Alfa med dusk. Lua over har jeg ikke blogget før, den bestilte hun til venninna si til jul i motsatte farger av sin egen lue. Mønsteret finner du her.

Baggy bommullslue

Den baggy bomullslua i striper er det også hun som har laget. Begge variantene jeg har strikket har hun brukt veldig mye, de er fine når det ikke er for kaldt. Mønsteret finner du her.

Lue i Alfa

13-åringens favoritt er lua med falske fletter. Den første varianten strikket jeg i restegarn av alpakka, lua over er en julegave strikket i Alfa, den tredje varianten er i Smart. Har planer om å skrive ned mønsterdiagrammet etterhvert. En annen tenåringsslager er forresten lua i falsk patent.

Annas enkle lue

Min egen favoritt er Annas helt enkle lue, strikket i Rowan feltet tweed, et nytt garn for meg, innkjøpt i all hast da jeg skulle på kurs og hadde glemt stikketøy. Jeg fikk ikke tatt så gode bilder av lua, så jeg har aldri bloggen den, dessuten er det ingenting spesielt med den, bortsett fra at den er blitt en favoritt likevel da. Mønsteret er her.

Mer om luene mine kan du lese under etiketten luer.

10 kommentarer:

  1. Kjempemange tøffe luer !!

    Ha ei fin uke :-)

    SvarSlett
  2. Så mange fine luer. Lue blomst var jo bare helt nydelig!

    SvarSlett
  3. Ikke vanskelig å se at du har hatt mange koselige stunder med lue strikking i 2010.Flotte var dem alle sammen.

    SvarSlett
  4. Wow så utrolig mange flotte luer du har strikket!

    SvarSlett
  5. Så mange flotte luer du har strikka!

    SvarSlett
  6. Det var mange lekre luer!
    En av mine nærmeste prosjekter er den du har i lista til høyre i bloggen, den rosa flettelua :) Syns den er så flott!

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  7. Herlige luer... Mange som blir varm på øre nå :)
    Ha en forsatt fin dag, klem.

    SvarSlett
  8. Luer er artig å lage, og så mange varianter du laget. Fine på hver sin måte alle sammen:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin