søndag 30. januar 2011

Januar ble grønn

Grønt

Halsen er en gammel ufo, strikket på pinner nummer 3,5 i Silke-Tweed.
Restegarnssokkene med revehoder er strikket i Sisu. Nå er det tomt med både brunt, gult og grønt garn i den kvaliteten. Jeg har strikket på pinner nummer 2,5, men neste gang skal jeg prøve nummer 3, det tror jeg garnet tåler godt. Mønster til revehodene har jeg funnet i boka Hønsestrikk fra 70-tallet, hold utkikk etter den på loppemarkeder.

Sokker med revehoder

Lua er strikket i alpakkagarnrester. Den er strikket etter denne oppskriften, men jeg har lagt opp litt færre masker (84) og strikket den en cm kortere før felling.

Lue i restegarn

Jeg fikk mer strikketid enn vanlig i januar, det resulterte i tre luer, en hals, et par sokker, ei jakke og en genser, en god start på året strikkemesig iallfall. På pinnene nå har jeg sokker i Norogarnet, jakke til 10-åringens lue og endelig skal Fantrøya fra 97 eller deromkring fullføres.

Jeg registrerer meg på Bloggurat.

11 kommentarer:

  1. Flotte ting du har strikket - og så flink du har vært til å bruke fra restegarnlageret!
    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  2. Du har jammen vært produktiv i januar du! Godt å få brukt opp litt restegarn også, så kan man ha bedre samvittighet når man kjøper noe nytt ;) Fine ting du har lagd!

    SvarSlett
  3. Flotte sokker, lue og hals du har strikket.

    SvarSlett
  4. Så flotte ting du har strikka!! Likte spesielt godt restegarnsokkene dine, friske og fine!!

    SvarSlett
  5. Så mange fine småplagg du har strikka :)

    SvarSlett
  6. Så flott og så deilig å bli ferdig med noen UFOer. Knallfine sokker og fin hals.

    SvarSlett
  7. Hrlig å få bruke restegarn og så fine produkt du har fått ut av det.
    :))

    SvarSlett
  8. Man kan få mye fint ut av restegarn! Likte veldig godt stripegenseren din, og halsen passet jo perfekt til.

    SvarSlett
  9. Deilige strikkeplagg, finnes ikke noe som er varmere enn dette!
    Jammen har du stått på som har laget så mye fint!

    SvarSlett
  10. Det var mange flotte ting. Likte veldig godt de strømpene... :O)

    Gratulerer med bursdagsbarnet... :O) Håper dere hadde en koselig dag.

    klem

    SvarSlett
  11. Fint alt, men mest av alt digger jeg luen!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin