torsdag 27. januar 2011

En helt enkel stripegenser

Genser i Noro

Jeg var så heldig å overta fem bunter (570 gram) Noro (Silk Garden Sock) garn, som jeg ruget på det ei lita stund, før jeg fant ut at det skulle bli en helt enkel genser. Jeg valgte rundfelling denne gangen også, og strikket fra toppen og ned slik jeg gjorde på denne jakka. Raglanfelling ville kanskje vært et bedre valg, genseren ville ha sittet bedre og klumpet litt mindre over ermet. Men jeg er fornøyd, det er blitt en avslappende slaskeste kosegenser.

Rundstrikket genser

Jeg strikket på pinner nummer 3,5 og 4,5. Prøvelappen ble lomme, en detalj jeg er veldig fornøyd med. Som kanter valgte jeg helt enkelt rillestrikk.

Rundstrikka genser

Garnet er ei lita utfordring, fargeskiftene skal helst komme i riktig rekkefølge, så jeg måtte ta av litt garn når jeg startet på nye nøster. Stripene blir også bredere på ermene enn bolen, men det er jo bare sjarmerende.
Halsen er strikket i Silke-Tweed fra Drops, den er strikket helt enkel den også, rett opp og ned, og passer godt til Norostripene.

Hals

Det ble 200 gram garn igjen, som kanskje kan bli sokker eller noe annet fint, noen som har noen gode tips?

Restegarn

19 kommentarer:

  1. For ein flott og fargerik genser!! Og halsen passa jo perfekt til:))

    SvarSlett
  2. Så flott den ble. Enkle gensere er bare sååååå fint når det er garnet som skal gjøre jobben!

    SvarSlett
  3. Super genser i flotte farger :)

    SvarSlett
  4. Den ble fin, artig med mange farger

    SvarSlett
  5. Herlig genser! Avslappende, slaskete kosegensere liker jeg! Og stripeeffekten ble jo veldig fin!
    Syns passformen ble helt perfekt, jeg!

    SvarSlett
  6. Slaskete? Jeg kan ikke se noe slask noen steder! Genseren var kjempelekker - så deilig med en skikkelig fargeboost nå som det ellers er så hvitt og svart rundt oss. Gratulerer med nytt, velstrikka plagg!

    Ja, og god helg!=D

    SvarSlett
  7. Kjmpefin genser. Herlig ble den i den fargen :O)

    SvarSlett
  8. Rett og slett en gladgenser :D Herlig med farger :D

    SvarSlett
  9. Så flott genser! Liker godt Noro garnet, det er så nydelige farger i det.

    SvarSlett
  10. genseren var kjempefin. Flotte striper og farger.

    SvarSlett
  11. Ååå, såå glad genser?
    Passer perfekt både til en dongribukse og til et skjørt!
    ME LIKE!

    SvarSlett
  12. Kjempestilig! Og det er bare fint at stripene ikke er helt like synes jeg!

    SvarSlett
  13. Flott genser!
    Du er jo så flink til å strikke selbuvottar, kanskje du kan bruke reisten av garnet i lag med einsfarga ( svart? ) garn til vottar?
    Ellers kan du strikke sokkar som matcher genseren?

    SvarSlett
  14. Den var flott, og så fine fargar i garnet :)

    SvarSlett
  15. Kjempeflott grenser - herlige farger nå på vinteren!
    Kanskje du kunne strikke et slik Calorimetry-pannebånd av resten av garnet?

    Riktig god helg :-)

    SvarSlett
  16. Det blir så kult med ting som er strikket rundt på den måten der. Mønsteret gir et helt annet utrykk.
    Fin genser, og finfine farger:)

    SvarSlett
  17. Åh, denne likte eg. Stilig modell. Det er fint med rundfelling i grunnen.

    SvarSlett
  18. Kjempefin! Garnet ser godt ut.

    Takk for at du er med på mitt gi bort-lotteri!

    SvarSlett
  19. Kjempefin genser! Vårlige og fine farger :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin