lørdag 20. februar 2010

Sokker

Arch shaped sock

Disse sokkene heter Arch shaped socks. Mønsteret fikk jeg via sokkealongen på Uformelt. Dette var mønster for januar. Strikkemål for 2010 var å strikke flere sokker, men disse slet jeg med. Det kan kanskje ha noe med garnet å gjøre, det skulle vært strikket på litt tykkere pinner, men det kan også ha å gjøre med at jeg ikke gadd lese mønsteret. Hvorfor lese mønster, når mønsteret kommer tydelig fram på bilder?

For så vidt en artig vri på sokken, men jeg foretrekker fortsatt mammas mønster. Jeg har brukt hennes hæl, men jeg plukket opp litt flere masker langs hælen enn jeg pleier, fikk nemlig noen gode sokketips i bloggen til Pinneguri. Strikket tuppen slik jeg lærte av moren min også, etter at jeg hadde rekket opp et par ganger først. Prøvde faktisk å lese mønsteret her, men det fant jeg ikke ut av, så da er det godt å ha en husmorskoleoppskift å falle tilbake på.

Arch shaped socks

8 kommentarer:

  1. Det var ei artig sokkeoppskrift. Eg strikkar berre vanlege sokkar, så det er artig å sjå kor mange ulike oppskrifter som fins! Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  2. Ser ut som et morsomt sokkemønster! Jeg har også som mål å strikke sokker i 2010, i hvert fall to par, men foreløpig går det tregt...

    SvarSlett
  3. Er ikke noen sokkestrikker selv, men disse ser da litt artige ut!

    God helg!

    SvarSlett
  4. Fine og gode sokker. Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  5. Så fine disse sokkene var - Du imponerer igjen!
    Kos deg videre i helga!

    SvarSlett
  6. Artig tåfelling med morsomt mønster! Så godt at du fant en løsning for framgangsmåten!

    Ha en god helg.

    SvarSlett
  7. Stilig mønster på disse - har skrevet ut mønsteret for noen uker siden, men vet ikke om jeg kommer til å strikke dem på en stund. Men de er jo litt artige med "linjer" på kryss og tvers. De gode gamle velprøvde framgangsmåtene er gode å ha. Og sikkert de beste i lengden.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin