fredag 3. juni 2011

Aller siste kjoleinnlegg...

Endelig ferdig med kjole nr 1

Kjolen har tørket og måtte prøves i lunsjen på jobb i dag. Jeg er veldig fornøyd, tror denne blir mye brukt. Jeg er ingen sylfide, så det mørke feltet i sidene gjør jobben sin. Jeg var litt spent på lommene, men de sitter så langt nede at jeg syns de ble bra.

Nesten synd sola kom i dag, kjolen er litt for varm, men det kommer nok noen kjølige sommerkvelder der den blir god å ha. Da har jeg strømper og passende sko klare, for dagens skotøy var ikke mye å juble over til den fine kjolen.

Blå sko

Jeg gjentar noen fakta:
Pinner nummer 3,5.
Strikkefasthet: 26 masker på 10 cm.
Størrelse M.
Garn: Shetlandsuld.
Mønster: Anette Kjole Nr. 1.

Prosjektet anbefales, det har vært en fryd å strikke denne kjolen. Terningkast seks til både garn og mønster - og resultatet, må jeg nesten ubeskjedent legge til.

27 kommentarer:

  1. Utrolig fin kjole!:)

    God helg,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  2. Kjempefin! Du har all grunn til å være fornøyd med denne :)

    SvarSlett
  3. Til lukke. Flott fasong og design.

    SvarSlett
  4. Lekker kjole og nydelig farge. Og et solid stykke arbeid med såpass tynt garn/pinner!

    SvarSlett
  5. Stilig kjole du har strikket deg. Håper du vil trives i den, sånn at du får brukt den masse :)

    SvarSlett
  6. Så kjempefin den ble og så fint den satt på deg :)
    Ha en fin helg, klem.

    SvarSlett
  7. Flot flot kjole - jeg er ved at strikke den så det er spændende at se den virker efter hensigten :)

    En rigtig dejlig blog du har med mange lækre ting , her må jeg læse med.
    God weekend.

    kh Jane

    SvarSlett
  8. Kult antrekk som ligger klar for en litt kjølig sommerdag! Kjolen ble bare så fin.
    Den blåfargen er en av mine favoritter for tiden.

    SvarSlett
  9. Den der kjolen er sikkelig kul.
    Flott farge.
    Fin kjole og ha på seg på sommerkveldene fram over.

    SvarSlett
  10. Gratulerer!!! Den ble virkelig flott! - og resultatet inspirerer...:-)

    SvarSlett
  11. Kjempefint resultat, og flott farge. Og så godt du kledde den :)

    SvarSlett
  12. Knalltøff kjole! Jeg kjenner jeg gjerne skulle hatt en sånn her - sju grader og regn i juni gjør ullkjole meget brukbart. :)

    SvarSlett
  13. Den er virkelig fin! Får jo lyst til å sette i gang selv:)

    SvarSlett
  14. Tror vi har litt lik skosmak... :D

    Nydelig kjole! :D

    SvarSlett
  15. Kjempekul kjole, og du kledde den jo helt perfekt :)

    SvarSlett
  16. Wow, så flott kjolen din ble!

    Takk for tips hos meg ;) Fikk rådet i gartneriet om at jeg kunne klippe av planten når den hadde fått luftrøtter. Får se hva jeg gjør - jeg venter nok i hvert fall til luftrøttene har blitt større!

    Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  17. Den ble kjempefin altså! =)

    SvarSlett
  18. Super kul kjole... Kjempe innspirerende.

    SvarSlett
  19. Ja denne kan du være strålende fornøyd med! Herlig fasong og farge.
    Det er vel nesten så du ønsker deg en heller kjølig sommer:))

    SvarSlett
  20. Den ble virkelig utrolig flott!! Og den var så fin på deg:-) Skal inn på Ravelry og legge den i køen for høststrikketøy! Hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlett
  21. Den var kjempeflott ;o) Du har all grunn til å være fornøyd.

    SvarSlett
  22. Den ble kjempeflott :D

    SvarSlett
  23. Wow.. den kjolen var pen- du kledde den!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, det er alltid hyggelig:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin